اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه مبارک فجر انجام می‌شود

افتتاح 23 پروژه آبرسانی در 54 روستای استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری 23 پروژه آبرسانی در 54 روستای استان مرکزی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد.

افتتاح 23 پروژه آبرسانی در 54 روستای استان مرکزی

علی‌صفدر حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به منظور افتتاح این پروژه‌ها بالغ بر یک‌صد و شش میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار هزینه ‌شده است که با بهره‌برداری از این 23 پروژه، شش هزار و 436 خانوار با جمعیتی بالغ بر 18 هزار نفر در روستاهای شهرستان اراک، ساوه، خمین، محلات، فراهان، خنداب، آشتیان و تفرش از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: به منظور اتمام عملیات اجرایی این پروژه‌ها تا کنون 22 حلقه چاه، احداث 41 ایستگاه پمپاژ، ساخت 44 مخزن ذخیره آب شرب با حجم شش هزار و 653 متر مکعب، ایجاد 276 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه آب و واگذاری پنج هزار و 674 انشعاب آب و همچنین اجرای 22.7 کیلومتر خط انتقال برق برای تأسیسات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی افزود: به منظور تکمیل این پروژه‌ها از تکنولوژی‌های جدید شامل سیستم اسکادا جهت تحت کنترل بودن تاسیسات در تمام ساعات شبانه روز، سیستم آب شیرین کن، استفاده از انرژی خورشیدی و انرژی ترکیبی خورشیدی و بادی برای آبرسانی به روستاها برای اولین بار در سطح کشور، کلرزن گازی جهت افزایش کیفیت آب شرب، سیستم تله‌متری جهت جلوگیری از هدر رفت آب در مخازن و... استفاده شده است.

حیدری ادامه داد: از مجموع 845 روستای بالای 20 خانوار در 12 شهرستان این استان، 730 روستا با جمعیتی بالغ بر 374 هزار و 71 نفر تحت پوشش شرکت آبفار مرکزی قرار دارند که معادل 86 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان مرکزی از آب شرب سالم برخوردارند.

انتهای پیام/87008/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول