اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان:

عدم زائرسرا یکی از مشکلات بقعه شاخص گرگان/ افتتاح سه پروژه عمرانی موقوفات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت: یکی از مشکلاتی که امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان دارد در عدم وجود زائرسراست.

عدم زائرسرا یکی از مشکلات بقعه شاخص گرگان/ افتتاح سه پروژه عمرانی موقوفات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان با گرامیداشت ایام‎الله دهه‎فجر اظهار داشت: در طرح میقات‎الرضا، نقشه زائرسرا در 700 مترمربع جانمایی شده، اما به خاطر عدم تخصیص اعتبار، مجوزی از سوی شهرداری صادر نشده است.

وی با بیان اینکه تکمیل 90 متر از کاشیکاری امامزاده عبدالله(ع) گرگان با اعتباری بالغ بر 270 میلیون تومان انجام شده است، ادامه داد: فاز اول طرح انجام شده و فاز دوم که بیرونی است در حال اجراست و فاز سوم سردرب امامزاده است که تاکنون 60 میلیون تومان هزینه دربرداشته و نیازمند اعتبارات جدید هستیم.

* گرگان دارای 1241 موقوفه منفعتی «دارای درآمد» و 13 موقوفه انتفاعی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان به تعداد موقوفات و بقاع متبرکه حوزه شهرستان گرگان اشاره و خاطرنشان کرد: یک‎هزار و 241 موقوفه منفعتی «دارای درآمد» و 13 موقوفه انتفاعی که اماکن مذهبی هستند و در مجموع دو هزار و 277 موقوفه در حوزه اوقافی وجود دارد.

سلیمانی‎فرد تعداد رقبات شهرستان گرگان را 159 هزار و 120 رقبه عنوان کرد و افزود: از نظر تعداد رقبات وقفی، شهرستان گرگان رتبه اول را در سطح کشور دارد.

وی بیان داشت: از نظر اماکن مذهبی در گرگان «58 بقعه»، «711 مسجد»، «273 تکایا، حسینیه، زینبیه، فاطمیه»، «76 مدرسه علوم دینی» و «دو مورد اماکن مذهبی اقلیت‎های مذهبی» در گرگان وجود دارد.

* 3 پروژه عمران موقوفات با 500 میلیون تومان به بهره‎برداری رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه باید با اجرای صحیح نیات واقفین، ترویج فرهنگ وقف را داشته باشیم، متذکر شد: با ارائه راهکار عملی به منظور ترویج فرهنگ وقف و سنت حسنه اسلامی باید گام برداریم.

وی از افتتاح سه پروژه در زمینه عمران موقوفات خبر داد و یادآور شد: چهار واحد در موقوفه مریم، دو واحد در موقوفه قنبر خیابان شهدا، چهار واحد موقوفه حسین آقا در خیابان شهدا وجود دارد که سرمایه‎ای بالغ بر 500 میلیون تومان بازسازی و بهره‎برداری شده است.

انتهای پیام/2307/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول