اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر صورت می‌گیرد

افتتاح 30 پروژه گازرسانی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در ایام دهه فجر 30 پروژه گازرسانی با اختصاص بالغ بر 85 میلیارد و 508 میلیون ریال اعتبار اولیه افتتاح می‌شود.

افتتاح 30 پروژه گازرسانی در همدان

حسین محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در ایام دهه فجر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، 30 پروژه گازرسانی با اختصاص بالغ بر 85 میلیارد و 508 میلیون ریال اعتبار اولیه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل بهر‌ه‌مندی تمام 29 شهر استان همدان از نعمت گاز طبیعی با نرخ 99.5 درصدی از نظر جمعیت شهری این استان در سطحی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری از تعداد یک هزار و 82 روستای استان، تعداد 698 روستا گازدار شده است.

وی تصریح کرد: عملیات گازرسانی در 141 روستا نیز تداوم دارد که نرخ بالای خانوارهای روستایی گازدار در استان همدان با ضریب نفوذ 86.4 درصدی نیز مبین قرار گرفتن این استان در سطحی فراتر از میانگین کشوری است.

محمدی عنوان کرد: براین اساس به خاطر قرار داشتن استان همدان از نظر ضریب نفوذ گاز در کل خانوارهای شهری و روستایی گازدار با نرخ بالای 94.40 درصد، این شرکت توانسته در مجموع ضریب ترکیبی خانوارهای شهری و روستایی هم فراتر از سطح میانگین کشوری ارائه خدمت کند.

وی افزود: با زیرپوشش بودن جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 610 هزار نفر، تعداد خانوارهای مصرف‌کننده از گاز طبیعی استان در بخش خانگی 417 هزار و 128 مورد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان داشت: سایر بخش‌‌ها اعم از تجاری، نیروگاهی و مشترکان عمده و صنعتی در استان نیز به تعداد 24 هزار و 551 مشترک از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی ابراز داشت: در طول مدت نهم و دهم به ترتیب در بخش‌های مختلف اجرایی و عملیاتی شاهد تلاش ویژه مجموعه شرکت گاز استان همدان هستیم.

محمدی تعداد شهرهای گازدار شده در استان را هفت شهر خواند و اذعان داشت: روستاهای گازدار شده نیز تعداد 581 روستا است.

وی در خصوص پروژه‌های مهر ماندگار گاز در استان همدان یادآور شد: از مجموع 96 پروژه پیشنهادی گازرسانی به روستاهای استان همدان در قالب طرح مهر ماندگار که اعتبار مورد نیاز آنها بالغ بر 367 میلیارد و 729 میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در پایامن متذکر شد: تا پایان آذرماه سال جاری 29 روستا گازدار شده است و مابقی پروژه‌ها نیز متناسب با اعتبارات و امکانات به تدریج و تا پایان مدت زمانی طرح مذکور اجرا می‌شوند.

انتهای پیام/89002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول