اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارت زرد دوم رئیس شورا به بازرسی

ابعاد جدید تخلف کارکنان بازرسی اردبیل / بازرسی به قانون تمکین کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ابعاد جدیدی از تخلف کارکنان اداره کل بازرسی استان اردبیل را رو کرده و آن را با رسانه‌ها در میان گذاشت.

ابعاد جدید تخلف کارکنان بازرسی اردبیل / بازرسی به قانون تمکین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری در حاشیه جلسه شورای شهر اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: موارد تخلف اعمال شده از سوی شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی کارکنان سازمان بازرسی استان را با مسئولیت خود پیگیری می‌کنم و برای گفته‌های خود سند داشته و پای کار هستم.

وی با بیان اینکه پیش از این اعلام کردم که کارکنان بازرسی اردبیل 2 هزار متر‌مربع زمین به نرخ هر متر‌مربع ‌500 هزار تومان خریداری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار را اینگونه تصحیح می‌کنم که بر اساس سند رسمی این اداره کل 2 هزار متر‌مربع زمین در جوار شوراسنتر اردبیل در خیابان عطایی به نرخ 850 میلیون تومان خریداری کرده است که با توجه به این مبلغ در واقع هر متر‌مربع حدود 425 هزار تومان خریداری شده است.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: از این رقم 200 میلیون به صورت نقد پرداخت کرده و مابقی را نیز به مبلغ 650 میلیون تومان در قالب یک فقره چک به تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال 91 وعده پرداخت داده بودند که وصول شده و از آن تاریخ نیز حدود 9 ماه گذشته است.

سرداری با بیان اینکه چنین معامله‌ای از سوی هیچ دستگاه و اداره دولتی صورت نمی‌گیرد، گفت: کدام دستگاه چنین معامله‌ای را انجام می‌دهد نمونه‌ای از آن را بازرسی اعلام کند.

این مسئول سیاست دولت را تامین مسکن برای افراد فاقد مسکن در مناطق مختلف اعلام کرد و بیان داشت:‌ دولت که برای خانه‌دار کردن مردم مسکن مهر را به جد پیگیری کرده و اقدام به مکان‌یابی و تولید مسکن می‌کند چرا اداره کل بازرسی استان هماهنگ و همگام با سیاست دولت به چنین شیوه‌ای روی نیاورده است که می‌خواهد زمینی را در بهترین نقطه شهر با بهره‌مندی از موقعیت و جایگاه سازمانی دریافت کرده و ساخت و ساز کند.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود:‌ همه شهروندانی که فاقد مسکن هستند بر اساس قوانین می‌توانند در این طرح مسکن مهر ثبت‌نام کنند و نسبت به خانه‌دار شدن خود امیدوار باشند که اداره کل بازرسی استان باید اعلام کند آیا با این سیاست موافق است و یا می‌خواهد خلاف این سیاست عمل کند.

سرداری تصریح کرد: اگر در ساخت مسکن مهر و مکان‌یابی آن مشکل خاصی وجود دارد سازمان بازرسی به عنوان یک دستگاه نظارتی باید ورود پیدا کند و ما در تعجب هستیم که آنها منتظر چه چیز هستند، که در این موضوع اگر امر غیر‌قانونی صورت گرفته ورود پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: جالب این است که مجموعه بازرسی گاه در شهرداری و ادارات اتراق می‌کنند و با کوچکترین موضوع چندین روز ارزیابی و بررسی دقیق خود را انجام می‌دهند و در نهایت برای شورای شهر و یا ادارات صدها صفحه گزارش ارسال کرده و پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند پس با این حساب خود باید بیش از همه پایبند به قانون و سیاست‌گذاری‌های نظام باشند.

رئیس شورای شهر اردبیل ابراز داشت: آیا نمی‌شود نظیر این پیشنهادات را در چنین مواقعی به خودشان بدهند و یا اگر در سیاست مسکن مهر دولت اشتباهی صورت گرفته آن را گوشزد کرده و پیشنهاد اصلاح بدهند؟

خون کارکنان بازرسی از عموم مردم رنگین‌تر نیست / انتشار اسامی دریافت‌کنندگان زمین خواست ماست

سرداری تاکید کرد: چگونه است که یک شهروند عادی ما در محلات مختلف شهر نظیر میر‌اشرف برای مسکن مهر ثبت‌نام می‌کند اما مجموعه بازرسی استان اردبیل با دور زدن قانون به چه دلیل باید از اراضی خیابان عطایی استفاده کرده و تسهیلات ویژه‌ای را دریافت کنند تا صاحب مسکن شوند آیا خون آنها از سایر شهروندان رنگین‌تر است که بخواهند برای خود امتیاز ویژه‌ای قائل شوند؟

این مسئول گفت: بنده رسماً سئوال می‌کنم اسامی افرادی که از مزایای زمین مورد نظر بهره‌مند می‌شوند منتشر کنید چرا که بنده به عنوان نماینده مردم در پارلمان محلی انتظار دارم که مجموعه بازرسی به عنوان یک دستگاه نظارتی به صورت منطقی به قانون و مقررات تمکین کند.

رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: مطالبی از سوی مردم به گوش ما می‌رسد که اقدامات بازرسی را نکوهش کرده و به ما اعلام می‌کنند که چگونه به عنوان نماینده آنها قادر نیستیم از برخی سوء استفاده‌ها و امتیازات نابجا و تخلفات جلوگیری کنیم.

سرداری خواسته شورای شهر اردبیل را پایبندی بازرسی به قانون به مانند سایر شهروندان اعلام کرد و افزود: ‌سئوال اینجاست که چرا اعضای شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی کارکنان اداره کل بازرسی اردبیل در مسکن مهر ثبت‌نام نکرده‌اند و آیا می‌خواهند برای خود امتیاز ویژه‌ای قائل شده و یا اینکه اگر سیاست دولت را در مسکن مهر غلط می‌دانند چه اقدامی کرده‌اند تا جلوی برخی از اقدامات نامناسب را بگیرند.

وی عنوان کرد: اگر سیاست‌گذاری آنها در حوزه نظارت درست است چرا سیاست مغایر با سیاست دولت اتخاذ می‌کنند و با کدام اسناد دولتی بازرسی 650 میلیون تومان چک مدت‌دار بابت زمین دریافتی تحویل داده است به طوری که مشابه چنین معاملاتی را در مجموعه‌های دولتی شاهد نیستیم.

از پرونده‌سازی‌های بازرسی باکی ندارم

رئیس شورای شهر اردبیل اظهار داشت: بنده از منابع مختلف شنیده‌ام که بازرسی اردبیل دنبال پرونده‌سازی علیه بنده است در حالی که بنده از هیچ چیزی باکی ندارم و اگر خلافی از من سر زده است انتظار دارم اداره کل بازرسی استان آن را در روزنامه‌ها منتشر کند چرا که تخلفی نداریم که از آن بترسیم و رسماً اعلام می‌کنم که یکبار علیه بنده پرونده‌سازی کرده بودند که در مراجع قانونی رسیدگی شده و برائت گرفته‌ام و مشابه این پرونده‌سازی و برائت را چندین مورد سراغ دارم که در صورت نیاز افشا می‌کنم.

سرداری خاطرنشان کرد: قطعاً در روزهای آینده اگر حرکت منطقی را از اداره کل بازرسی استان مشاهده نکنم موارد دیگری را از طریق رسانه‌ها بازگو خواهم کرد چرا که در بیان آنها هیچ ابا و ترسی ندارم.

در پایان خبرگزاری فارس به عنوان رسانه‌ای حرفه‌ای و حافظ منافع مردم، دستگاه‌ها و مسئولان اعلام می‌دارد که برای سازمان بازرسی استان حق پاسخگویی قائل است و آمادگی دارد جهت تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی موضوع فرصت و تریبون لازم برای پاسخگویی را در اختیار قرار دهد.

انتهای پیام/62001/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول