اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل:

راه‌اندازی اتاق فکر مجازی با شهرداری و شورای شهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از راه‌اندازی و ایجاد اتاق فکر مجازی با هدف تعامل بیشتر با اعضای سازمان و همچنین شهرداری و شورای شهر خبر داد.

راه‌اندازی اتاق فکر مجازی با شهرداری و شورای شهر

فرید صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اعضای سازمان نظام مهندسی طیف عظیمی از نخبگان و تحصیل‌کرده‌های جامعه هستند که به تبع انتظارات بیشتری که از ما دارند سعی داریم به لحاظ کیفی و هم کمی توقعات اعضا را تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما نیاز به استفاده از نظرات و پیشنهادات خود اعضا داریم که با این اوصاف ایجاد اتاق فکر مجازی با هدف تعامل بیش از پیش با اعضای سازمان و بهره‌گیری از نقطه نظرات آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به تعامل نزدیک‌تر با ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کارفرمایان و فعالان حوزه ساخت و ساز، آسیب‌شناسی، عیب‌یابی و استفاده از روش‌های نوین برای بهبود وضع موجود و همچنین شناساندن بیشتر ساختمان و قوانین ساخت و ساز به مردم تاکید کرد.

صالحی به عقد تفاهم‌نامه بین سازمان نظام مهندسی و آموزش فنی و حرفه‌ای استان و زیر‌پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دادن مهندسان دارای پروانه اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر برخی از مهندسانی که در ارگان‌ها و یا شرکت‌های مختلف مشغول فعالیت نیستند اطلاع‌رسانی سریع موارد لازم از طریق سیستم پیام کوتاه و سایت سازمان برای آن‌ها انجام می‌شود.

این مسئول تجلیل از پایه‌گذاران و پیشکسوتان سازمان نظام مهندسی، مکانیزه کردن امور اداری و دیجیتالی کردن امور دبیر‌خانه و اجرای مقدمات کار و طراحی نرم‌افزار لازم برای تهیه آرشیو از نقشه‌ها را نیز از دیگر برنامه‌های آتی این سازمان اعلام کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: تعامل نزدیک با نهادها و ارگان‌های مرتبط که از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار است به جد پیگیری می‌شود و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و در راستای توجه بیشتر به معماری اسلامی جلسه‌ای را با شهرداری و شورای شهر انجام دادیم.

صالحی عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز برای برقراری ساز و کارهای این مهم و اجرایی کردن آن صورت گرفته که امیدواریم نسبت به اجرای آن موفق شویم.

وی به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در کنار آن در نشستی که در محل شورای شهر اردبیل و با حضور اعضای این شورا و شهردار اردبیل و مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای و مسکن و شهرسازی استان داشتیم تفاهم‌نامه‌ای را نیز با هدف کاهش تخلفات در ساخت و ساز‌ها منعقد کردیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: در هر دوره‌ای بنا به اقتضای زمان آن محدودیت‌های مختلفی وجود دارد که سبب می‌شود برخی اهداف محقق نشود.

صالحی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما شناسایی همین نواقصات،‌ ضعف‌ها و رفع و بهبود آنها در عرصه پیشرفت روز‌افزون سازمان است.

خانواده 5 هزار نفری مهندسان نیاز به حمایت دارند

این مسئول ابراز داشت:‌ خانواده 5 هزار نفری مهندسان انتظارات بالقوه‌ای دارند که باید توسط سازمان تامین شده و دیگر نهادها نیز در برطرف کردن مشکلات و رفع نیازمندی‌ها همت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: مشکلات موجود بیشتر در بحث فرهنگ‌سازی است چرا که اگر فرهنگ‌سازی به صورت صحیح صورت گیرد جلوی خیل کثیری از مشکلات گرفته می‌شود.

صالحی تاکید کرد: تخلفات صورت گرفته در ساخت و سازها خود به گونه‌ای از همین نهادینه نشدن فرهنگ صحیح ساخت و ساز و اهمیت قائل نشدن برخی از سازندگان به امنیت ساکنان آینده ساختمان‌ها نشأت می‌گیرد که ضرورت دارد اصلاح شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: این فرهنگ نیز باید بر اساس راهنمایی‌های نهادهای مرتبط و با همکاری رسانه‌ها و مراکز آموزشی به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/62002/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول