اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب اول شورای اسلامی شهر گرگان در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

ناگفته‌های منتخب اول شورای شهر گرگان

خبرگزاری فارس: منتخب اول شورای شهر گرگان ناگفته‌های حضور در شورای شهر گرگان را طی گفت‌وگویی با فارس عنوان کرد.

ناگفته‌های منتخب اول شورای شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در یک نشست صمیمی با عبدالرضا چراغعلی عضو شورای اسلامی شهر گرگان سئوالات بسیاری پیرامون مباحث مختلف مطرح و البته جواب‌های جالبی هم از سئوالات مطروحه شنیده شد.

منتخب اول شورای اسلامی شهر گرگان به عملکردش نمره صفر داد و از انگیزه‌های خود برای شرکت در انتخابات آتی شوراها سخن گفت. عبدالرضا چراغعلی در مصاحبه تفصیلی با خبرنگاران به مسائل شهر پرداخت که آنچه می‌خوانیم ماحصل این گفت‌وگو است:

فارس: آیا در انتخابات آتی شوراهای اسلامی شهر گرگان شرکت می‌کنید؟

چراغعلی: هنوز تصمیم نگرفته‌ام و به یک دلیل انگیزه ندارم آن هم صرفاً خستگی‌های سال‌های گذشته و عقب‌افتادگی‌های اقتصادی که شخصاً داشتم چون طی سال‌هایی که گذشت هیچ کاری برای خودم انجام ندادم و دلایل آن را نیز بعداً اعلام خواهم کرد.

به دلیل ملاحظات، تمام کارهایی که به شکل روزمره داشتم همه را تعطیل کردم و این موضوع سبب شده تا عقب‌افتادگی‎هایی در زندگی داشته باشم به این دو دلیل، انگیزه جدی برای حضور در انتخابات ندارم، اما به دلیل برخی از موضوعات که در شورا شروع کردیم و ناتمام مانده، کمی انگیزه دارم که برای به ثمر رساندن آنها در صحنه انتخابات حاضر شوم؛ اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

فارس: چقدر سعی کردید شعارهایی که در زمان انتخابات به مردم گرگان وعده دادید را جامه عمل بپوشانید؟

چراغعلی: به زودی گزارش شعارهایی که برای تحقق آن عنوان کرده بودم به مردم اعلام خواهم کرد، شعارهایی که با آن شروع کردم و مردم به اینجانب اعتماد کرده و جمع زیادی به بنده رای دادند، همواره سعی کردم در راستای آن اهداف حرکت کنم چون آن شعارها را کارشناسی کرده بودم و با جمعی مشورتی آن تصمیم‌ها را گرفته بودیم و اکنون نیز این جمع مشورتی؛ شانه به شانه اینجانب در طی سال‌های گذشته تذکرات لازم را به بنده می‌دادند.

فارس: کارنامه حضورتان در شورای اسلامی شهر گرگان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

چراغعلی: در این سال‌ها بیش از همه از نظرات مشورتی دوستان بهره بردم، اما با همه این تفاسیر گرچه معتقدم در راستای شعارهایم گام برداشتم، اما به عملکردم نمره صفر می‌دهم و معتقدم توفیق چندانی برای انجام کارهای موثری برای شهر گرگان نداشتم و از گفتن این موضوع نیز هیچ ابایی ندارم.

فارس: علت این ناکامی‌ها در چیست، کم‌کاری خودتان بوده است؟

چراغعلی: به خاطر عدم برخی همکاری‌ها بوده، کارهای انجام شده آنقدر تعدادش کم است که در مقایسه با کارهایی که باید انجام می‌گرفت اصلاً قابل مقایسه نیست و می‌توانستیم خیلی بهتر از این باشیم.

فارس: عملکرد مجموعه شورای شهر گرگان را چطور می‌بینید آیا قابل قبول بوده؟

چراغعلی: اجازه بدهید بنده اظهار نظر نکنم به دلیل اینکه بعضی از اعضا حساس هستند و در این حوزه فقط در مورد خودم نظر می‌دهم.

اما معتقدم عملکرد شورای شهر گرگان در سطح کشور در مقایسه با شهرهای همطراز خودش در مجموع، قابل قبول بوده که این عقیده به معنای کامل بودن نیست، عملکرد شهرداری گرگان نیز به نظرم عملکرد قابل قبولی بوده، اما خیلی از کارهایی که باید انجام می‌شد صورت نگرفته در صورتی که می‌توانست انجام شود.

طرح‌های ناتمام زیادی را شروع کردیم و بزرگ‌ترین گلایه‌ام از عدم همراهی مدیرانی است که باید با شهرداری و شورا به عنوان یک نهاد مردمی همسویی و همراهی می‌کردند که نه تنها محقق نشد بلکه در این سال‌ها پشت کرده و سنگ‌اندازی کردند و صبح تا شب علیه ما قلم زدند که کاملاً مغرضانه و به خاطر عدم آگاهی آنها بوده است.

فارس: شما یکی از منتقدان جدی به پارک موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا گرگان هستید، می‌توانید موضع‌تان را شفاف‌تر در این باره بیان کنید؟

چراغعلی: به نظرم چون این موضوع اکنون به آرامش رسیده درباره‌اش صحبت نکنیم، چراکه این مسئله اکنون سرد و خاموش شده و خودم خواستم چنین شود و پیغامی نیز به دوستان دادم که آنها نیز سکوت کنند، ولی هر چه ما سکوت می‌کنیم همچنان مورد تعرض قرار می‌گیریم که این منطقی نیست.

من وقتی دیدم این موضوع مورد سوءاستفاده شبکه‌های خارجی قرار گرفت سکوت کردم، اما جریان مقابل ساکت نشد و این را به حساب ناتوانی، منافق بودن و دشمن بودن‎مان گذاشت که این حرکت خیلی زشتی است.

از کسی واهمه‎ای ندارم و در خصوص پارک موزه دفاع مقدس فقط به احترام شهدا سکوت کردم چون ترسیدم که مبادا دوباره باعث سوءاستفاده دیگران شود.

فارس: شما می‌فرمایید موزه دفاع مقدس روند قانونی ندارد در صورتی که دادستانی و دادگستری این پروژه را کاملاً قانونی می‌دانند؟

چراغعلی: این پروژه هنوز پروانه ساختمانی ندارد اگر دارد نشان‎مان بدهند، مگر دادستانی و دادگستری متولی صدور پروانه ساختمانی هستند؟ آنها از روند قانونی بودن این پروژه هیچ اطلاعی ندارند از قول من به آنها بگویید.

انتظار دارم در جلسه‌ای صمیمانه به دور از تدارکات با این افراد به مناظره بنشینیم و مسائل را شفاف‌تر با یکدیگر بررسی کنیم.

بگذارید در شرایط مناسب‌تری در این باره صحبت کنم چراکه قصد دارم حرف‌هایی بزنم که به نفع برخی افراد نیست.

فارس: در پایان اگر مطلبی دارید بیان بفرمایید؟

چراغعلی: ظرفیت‌های بسیار بالایی در جوانان گرگان، رسانه‎ها، دستگاه‎ها، ادارات، سازمان‌های استان وجود دارد و همه باید دست به دست همه بدهیم تا به دور از تمام حاشیه‌ها، جوسازی‌ها و نفاق‌افکنی‌هایی که بعضاً صورت می‌گیرد به رشد و توسعه گرگان کمک کنیم.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول