اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

همه باید برای حل مشکلات شهری به شورای شهر کمک کنند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه همه باید برای حل مشکلات شهری به شورای شهر کمک کنند، گفت: پیشرفت و توسعه هر جامعه و کشوری منوط به بهره‌مندی از عقل و خرد در حیات جمعی است.

همه باید برای حل مشکلات شهری به شورای شهر کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فائزه عبداللهی ظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر گرگان اظهار داشت: اصل مشورت و تبادل‌نظر با صاحبان فکر و اندیشه و تجربه در تاریخ بشر قلمروی وسیع‌تر از زندگی جمعی داشته است.

وی افزود: انسان‌ها در حل مشکلات و رهیابی به نظرات صائب و رهایی از بن‌بست‌ها در حیطه زندگی فردی و اجتماعی به این اصل متوسل شده‌اند و عمده‌ترین نقطه عطف‌ها و تحولات اساسی در زندگی انسان‌ها وقتی رخ داده که انسان از پوسته خودمحوری و تکروی و خودکامگی بیرون آمده و از جمع و تفکر جمعی حرکت را آغاز کرده است.

عموم مردم منطق و شیوه‌های کار جمعی و شورایی را بیاموزند

عبداللهی تصریح کرد: جوامع توسعه‌یافته جوامعی هستند که افراد آن تعلیم یافته‌اند تا کار فردی و کار جمعی را از یکدیگر تمیز دهند، زیرا هر یک از این کارها ویژگی‌ها و الزامات خاص خود را دارد.

وی عنوان کرد: کار جمعی و شورایی ضرورتاً خودمحوری و استبداد فکری را به حداقل می‌رساند و به شکل‌گیری اندیشه‌ها و یافتن راه‌حل‌های منطقی و عملی کمک می‌کند و به عکس‌العمل‌ها و تصمیم‌ها جنبه تدریجی می‌بخشد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در آموزه‌های دینی پدیده جماعت و شوری حکایت واقعیت عینی دارد که مردم در صورت تشکیل جمعی برای تحقق اهداف معقول می‌توانند از فهم عقل و وجدان یکدیگر بهره‌برداری کنند و هر یک از آنان کتابی گشوده در مقابل دیدگان دیگری باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اصل شوری یک نعمت خداوند برای انسان‌ها است که آنان را به خود متکی می‌سازد و از داشتن استعدادها و امکانات و نیروی سازنده آگاه می‌کند و به اصل تفاهم و ایجاد هماهنگی در زندگی قادر می‌کند.

وی تاکید کرد: خداوند با این اصل مشورت اثبات می‌کند که موجودی دارای شایستگی است که عقل و شعور داشته باشد.

عبداللهی با اشاره به آثار و فواید شورا افزود: با استناد به روایات و تکیه بر یافته‌های تجربی و عقلانی بشری می‌توان به صراحت اعلام کرد در امر مشورت چه در حوزه‌های فردی و چه در حوزه‌های اجتماعی و چه در عرصه‌های حکومتی و مدیریتی آثار و فواید بسیار مترتب بوده و حکمت‌های فراوانی همچون شخصیت دادن به تکریم افراد، آزمایش مردم و شناسایی نخبگان، انتخاب بهترین راه برنامه و تصمیم، بهره‌مندی از پشتیبانی و حمایت مردم، مشاوره برای جلوگیری از انتقادهای بی‌جا، کشف مجهولات و باز شدن دریچه‌های علم و معرفت در آن نهفته است.

مشاوران تیم‌های تصمیم‌ساز جامعه هستند

این مسئول متذکر شد: مشاوران به عنوان افراد یا تیم‌های تصمیم‌ساز در صورت برخورداری از شایستگی‌های لازم نقش زیادی در افزایش سطح کارآمدی نهادهای تصمیم‌گیر ایفا می‌کنند و باید در گزینش آنان نهایت دقت را کرد.

وی اذعان داشت: تقوا، خردمندی، دوراندیشی و دلسوزی،تخصص، دانش و آگاهی، نداشتن کینه، دوری از بخل، حریص نبودن، ترسو نبودن، صداقت، شجاعت از جمله ویژگی‌ها و خصوصیاتی است که یک مشاور باید داشته باشد.

انتهای پیام/2307/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول