اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای کردستان مطرح کرد

درخواست کمک از شورای شهر به صلاح ورزش نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان کردستان گفت: هر کدام از اعضای شورای اسلامی سنندج شرط حمایت از ورزش را به حمایت از آنان در انتخابات سال آینده می‌گذارند.

درخواست کمک از شورای شهر به صلاح ورزش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا غلامی شامگاه جمعه در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: 9 نفر اعضای شورای اسلامی به دنبال راه‌هایی برای جذب آرا در انتخابات سال آینده هستند و این بدترین موقع درخواست حمایت از آنان برای کمک به ورزش است چرا که هر کدام شاید خواسته خود را در این بخش مطرح می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به پاره‌ای از مشکلات ورزش و به ویژه ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در استان اشاره و تصریح کرد: نبود حمایت‌های مالی و معنوی متولی ورزش استان یکی از این مشکلات است که برنامه‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به گفته نایب رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کردستان، دامنه این رشته ورزشی به بخش‌ها، دهستان‌ها و حتی روستاهای استان کشیده شده، اما از کمترین حمایت مالی اداره‌کل ورزش و جوانان استان برخوردار نبوده‌ایم.

غلامی با طرح این سئوال که چرا باید تنها مشکلات در استان کردستان وجود داشته باشد، اما در سایر استان‌ها چنین مشکلاتی در بحث ورزش وجود ندارد، افزود: برخی از رشته‌های ورزشی مورد حمایت قرار می‌گیرند؛ اما برای رشته‌هایی چون ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی مشکلات مالی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین مسئول اجرایی استان اعلام می‌کند که برای بحث ورزش زمین مفت می‌دهم و دست افرادی که باشگاه ورزشی احداث کنند می‌بوسم، اما در بررسی‌ها مشخص می‌شود که زمین به افراد واجد شرایط واگذار نمی‌شود بلکه به کسانی واگذار می‌کنند که بعدها با تغییر کاربری آن را می‌فروشند.

این مسئول یادآور شد: اکنون که باشگاهی هم با عنوان شهید شکوهی در سنندج و بدون کمک مالی و معنوی مسئولان و سایر دستگاه‌های دولتی احداث شده، به جای حمایت، سنگ‌اندازی کرده و مانع پیشرفت آن می‌شوند.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج این رشته ورزشی، زورخانه شهید شکوهی احداث شد و در اولین حضور آن در سال گذشته در لیگ هنرهای فردی مقام نخست کشور را کسب کرد.

نایب رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کردستان اضافه کرد: در حالی تیم زورخانه‌ای باشگاه شهید شکوهی به عنوان تیم برتر کشور از حمایت‌های فدراسیون و سایر دستگاه‌های متولی محروم می‌ماند که تیم‌های دوم و سوم و چهارم این رشته با هزینه فدراسیون به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند.

وی در پایان احداث اولین پایگاه کمپ تیم‌های ملی زورخانه‌ای و پهلوانی و ایجاد مدرسه این رشته ورزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر را از برنامه‌های آینده باشگاه ورزشی شهید شکوهی در زمینه ورزش‌ زورخانه‌ای و پهلوانی ذکر کرد.

انتهای پیام/79001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول