اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

همگامی بین پژوهش و اجرا در کشاورزی زنجان باید مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به پژوهش و تحقیقات در بخش کشاورزی گفت: همگامی بین پژوهش و اجرا در کشاورزی زنجان مورد توجه قرار گیرد.

همگامی بین پژوهش و اجرا در کشاورزی زنجان باید مورد توجه قرار گیرد

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برای توسعه کشاورزی در استان همواره باید پژوهش و تحقیقات مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق عاملی مهم در توسعه علمی کشور است، افزود: پژوهش در حوزه کشاورزی استان زنجان می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

* همکاری سازمان با مراکز علمی استان زنجان بسیار مناسب است

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی زنجان به همکاری جهاد کشاورزی استان با مراکز علمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همکاری سازمان با مراکز علمی استان زنجان بسیار مناسب است.

وی همکاری دانشگاه‏های استان زنجان را با سازمان جهاد کشاورزی مثبت عنوان کرد و یادآور شد: پیشنهاد‏های سازمان برای تحقیقات و پژوهش با استقبال دانشگاه‏های استان مواجه شده است.

تاراسی توسعه کشاورزی بدون توجه به تحقیق را ناکارآمد دانست و اظهار داشت: همکاری علمی دستگاه‏های اجرایی و مراکز علمی همواره دستاوردهای مهمی داشته است که می‌توان به گوسفند افشار زنجان اشاره کرد.

 

* کیفیت تولیدی محصولات باغی استان زنجان بسیار مناسب است

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی زنجان به کیفیت محصولات تولیدی استان اشاره کرد و افزود: کیفیت تولیدی محصولات باغی استان زنجان بسیار مناسب است.

وی شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شرایط مناسب اقلیمی در استان از عوامل مهم در کیفیت تولیدی محصولات استان است.

تاراسی زنجان با تاکید بر حمایت از بخش شیلات استان، خاطرنشان کرد: تسهیلات 80 میلیارد ریالی بخش شیلات با بهره 7 درصد اختصاص می‏یابد.

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی زنجان به وضعیت آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود: توسعه آبیاری تحت فشار در سال‏های اخیر همواره با افزایش خوبی مواجه بوده است.

* استان زنجان ظرفیت‏های کشاورزی بسیار خوبی دارد

تاراسی به طرح‏های توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان زنجان ظرفیت‏های کشاورزی بسیار خوبی دارد که باید مورد توجه باشد.

معاون برنامه‏ریزی سازمان جهاد کشاورزی زنجان خاطرنشان کرد: طرح توسعه کشاورزی استان با جدیت دنبال شده است که امید است برنامه‏های مصوب در آینده نزدیک محقق شود.

وی همچنین تولیدات دامی در استان را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: تولیدات دام و طیور در شهرستان زنجان بسیار مثبت ارزیابی شده است.

تاراسی به مکانیزاسیون کشاورزی در استان اشاره کرد و یادآور شد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال 84 تنها 64 صدم درصد بود که در سال‏های اخیر رشد قابل ملاحظه‏ای داشته است.

انتهای پیام/73002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول