اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برخی سهل‌انگاری‌ها

منشأ هدرروی آب رودخانه‌ها ضعف مدیریت است/با کشاورزی سنتی راه به جایی نمی‌بریم

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها در عرصه کار و تولید این استان گفت: نمی‌توانیم نام خود را مدیر بگذاریم و آب رودخانه‌های خروشان بی‌جهت به دریا بریزد.

منشأ هدرروی آب رودخانه‌ها ضعف مدیریت است/با کشاورزی سنتی راه به جایی نمی‌بریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار یونس امیری عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد برای تبیین برنامه‌های دهه فجر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا شما اکنون بیش از هر مدیر و مسئولی در این استان دغدغه کار و تولید دارید، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان جوانی است که مقایسه کردن آن با برخی استان‌های دیگر تا حدود زیادی منطقی به نظر نمی‌رسد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه ادامه داد: ما نیز به دنبال چنین مقایسه‌ای نیستیم، اما حرف ما این است که باید فرهنگ کار و تولید در این استان تغییر کند و ما نیز براساس وظیفه قانونی، شرعی و اسلامی خود در حد توان تذکر می‌دهیم.

این فرمانده ارشد نظامی در کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف این اینکه در حوزه کشاورزی کارهای بزرگی می‌توان کرد و ما تاکنون در این استان به آن‌ها نپرداخته‌ایم، خاطرنشان کرد:  آب سه رودخانه بزرگ و دائمی ما بی‌جهت و بدون هیچ‌گونه استفاده‌ای به دریا می‌ریزد که موضوعی تأسف‌بار است.

امیری بدون بردن نامی از هرگونه مسئول و یا مدیری در این زمینه گفت: نمی‌توان ادعای مدیر بودن کرد، در حالی که آب سه رودخانه بزرگ بی‌جهت به دریا ریخته شود.

امیری به برخی ظرفیت‌های این استان در بخش کشاورزی که هنوز مغفول مانده اشاره کرد و بیان داشت: «استهبان»، شهری در استان فارس است که انجیر معروف آن به صورت دیم کاشته می‌شود و مردم این شهر از کنار تولید این محصول در کار و تولید و درآمد جایگاه ممتازی دارند و ما با داشتن زمین بهتر و وضعیتی مساعدتر، تاکنون قدم آن‌چنانی برنداشته‌ایم.

وی با ذکر نمونه‌ای در این زمینه ابراز داشت: انجیر و انگور در مناطق گرمسیری ما طبق تحقیقی که صورت گرفته، می‌تواند محصول خوبی داشته باشد و این همه زمین بلااستفاده در مسیر تولید و اشتغال به کار گرفته شود.

وی کشاورزی این استان را در حالت کلی تا 80 درصد سنتی دانست و گفت: هنوز نتوانسته‌ایم به سمت کشاورزی مکانیزه در این استان حرکت کنیم و کار و تولید به همین دلیل در استان ما لنگ می‌زند.

انتهای پیام/2571/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول