اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه امام حسین(ع):

هدف طرح کویر سبز تغییر اقلیم به منظور توسعه کشاورزی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه امام حسین(ع)، هدف از اجرای طرح کویر سبز را استفاده از مهندسی آب و هوا و تغییر اقلیم به منظور توسعه کشاورزی عنوان کرد.

هدف طرح کویر سبز تغییر اقلیم به منظور توسعه کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، مسعود ترکمنی‏سرابی در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: هدفمند کردن کشاورزی، تامین مصرف از تولید داخلی، ایجاد دام‏پروری در کنار تولید محصولات کشاورزی و ... از فرضیه‏های اجرایی طرح کمربند کویر سبز است.

وی خواستار همکاری دستگاه‏های اجرایی مرتبط در استان‏های حاضر در این طرح شد و اظهار داشت: کارآفرینی، تقویت شبکه‏های علم و فناوری، تربیت متخصصان خاص، ایجاد پژوهشگاه ژنتیک برای کنترل کیفی غذا، ایجاد امید به زندگی و تخصیص منابع بلاتکلیف از اهداف طرح کویر سبز است که دستگاه‏های اجرایی باید در آن مشارکت کنند.

وی مرکز تمام ماموریت‏های کشور را پدافند غیرعامل دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت منابع مختلف کشور باید به سمت سلامت مردم باشد.

ترکمنی‏سرابی، خودکفایی کشور در تامین غذا، دارو و صنعت را ضروری عنوان و تصریح کرد: استعمار با در اختیار گرفتن این منابع، قصد تسلط بر تمام جهان دارد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه امام حسین(ع) خواستار استفاده از تمام ظرفیت‏ها برای خودکفایی در کشاورزی شد و افزود: باید از توان نخبگان علمی و فناوری کشور استفاده شود و تا با دست کاری اقلیم کشاورزی توسعه یابد.

وی مهندسی آب و هوا و تغییرات اقلیمی و زیست محیطی را از ابزارهای علمی در اختیار دشمن برای تسلط بر دیگر کشورها دانست و گفت: استکبار با استفاده از این توان به دنبال ایجاد وابستگی در کشورهاست.

ترکمنی‏سرابی استفاده از توان بسیج و قرارگاه جهادی اقتصاد مقاومتی را در اجرای طرح کویر سبز فرصتی مناسب برای توسعه و رونق کشاورزی دانست.

انتهای پیام/74002/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول