اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون محقق شد

تصویب 420 طرح کشاورزی در شهرستان بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 420 طرح با اعتبار 81 میلیارد تومان و با ظرفیت اشتغا‌لزایی یک‌هزار و 113 نفر در کارگروه کشاورزی تصویب و به بانک‌های عامل جهت واگذاری تسهیلات ارسال شده است.

تصویب 420 طرح کشاورزی در شهرستان بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار این شهرستان، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد و جمعی از دیگر مسئولان این شهرستان برگزار شد.

فرماندار بویراحمد کارگروه توسعه کشاورزی را فعال‌ترین کارگروه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: کشاورزی از محورهای مهم توسعه شهرستان بوده از این رو می‌طلبد اقدامات لازم برای هرچه بهتر شدن این بخش اعمال شود.

بخش کشاورزی بویراحمد حائز رتبه برتر استانی است

محمد الفونه به اهداف مهم این کارگروه فعال و حائز رتبه برتر استانی این کارگروه اشاره کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین هدف این کارگروه استفاده بهینه از بسترهای بالقوه کشاورزی در سطح شهرستان، جذب اعتبارات تخصیصی جهت بالا بردن میزان اشتغال و تحقق اهداف دولت در این زمینه است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 420 طرح با اعتبار 81 میلیارد و 25 میلیون تومان با ظرفیت اشتغا‌لزایی یک‌هزار و 113 نفر در این کار گروه تصویب و به بانک‌های عامل جهت واگذاری تسهیلات ارسال شده است.

الفونه بیشترین واحدهای اشتغالزایی در بخش کشاورزی را دامداری، احداث گلخانه، احداث سردخانه و باغداری عنوان کرد و گفت: تاکنون تسهیلات 82 طرح با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان توسط بانک‌ها پرداخت شده و مقدمات اجرایی شدن دیگر طرح‌ها در دست اقدام مراحل قانونی بوده که امیدواریم در آینده نزدیک این طرح‌ها به مرحله اجرا گذاشته شوند.

ارزیابی مناسب از توسعه کشاورزی شهرستان بویراحمد

وی در ادامه، اقدامات لازم جهت توسعه و رونق بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: از این رو ضروری است اعضای کارگروه با تلاش مضاعف اقدامات لازم جهت جذب هرچه بیشتر این تسهیلات را فراهم کنند و زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه بخش کشاورزی که از اهداف بلند دولت بوده را به اجرا بگذارند.

فرماندار بویراحمد اظهار داشت: توجه دولت به بخش‌های مختلف کشاورزی زیاد بوده و می‌توان از علل مهم در این امر را ارتباط مستقیم آن با تأمین غذا و معیشت مردم دانست و این امر نیز باید از اولویت‌های برنامه‌ریزی اقتصادی کشور باشد.

بخش کشاورزی شهرستان بویراحمد کمبود سردخانه دارد

رئیس کار گروه توسعه کشاورزی شهرستان بویراحمد مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی این شهرستان را کمبود سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: با برآورد صورت گرفته سردخانه‌های این شهرستان جمعاً پنج هزار و  300 تن ظرفیت جهت نگهداری میوه‌جات و محصولات باغی و کشاورزی را داشته که این میزان متناسب با تولیدات کشاورزی و باغی این شهرستان نیست.

انتهای‌پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول