اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه خبر داد

رشد 583 درصدی تولید محصولات کشاورزی در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد‌‌ کشاورزی استان از رشد 583 درصدی تولید محصولات‌کشاورزی استان در طول دوران بعد از انقلاب‌اسلامی خبر داد.

رشد 583 درصدی تولید محصولات کشاورزی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اشرف منصوری در نشستی خبری با اصحاب‌رسانه ضمن گرامیداشت سی‌و چهارمین سالگرد طلیعه بهار‌ آزادی، اظهار کرد: این انقلاب راه تازه‌ای را پیش‌روی ملت آزادی‌خواه ایران قرار داد.

منصوری تصریح کرد: انقلاب‌اسلامی به‌واسطه نائب بر حق امام زمان(عج)در عرصه‌های بین‌المللی راه یافته و در بخش‌های مختلف به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در بخش‌های کشاورزی، گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای بیان پیشرفت‌های چشمگیر استان در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی استان با بیان این خبر که تولید محصولات‌کشاورزی در استان رشد 583 درصدی داشته است، افزود: این افزایش رشد تولیدات کشاورزی مربوط به دوران بعد از انقلاب است.

وی این موفقیت را ناشی از ایجاد زیر‌‌ساخت‌ها، افزایش دانش کشاورزی کشاورزان، توسعه مکانیزاسیون و توسعه فعالیت‌های دامپروری و باغبانی دانست.

منصوری خاطرنشان کرد: در برخی از محصولات استراتژیک چون گندم، استان کرمانشاه رشد 877 درصدی داشته و این درحالی است که پیش از انقلاب تولید گندم در استان 103 هزار تن و بعد از انقلاب به بیش از یک میلیون تن در سال‌های نرمال رسیده است.

* کرمانشاه از لحاظ تولید ذرت‌دانه در هکتار جزو استان‌های برتر است

وی با اشاره به تولید 50 هزار تنی جو در زمان قبل از انقلاب، ادامه داد: این عدد بعد از انقلاب در استان به 350 هزار تن در سال رسید و کرمانشاه در حال حاضر در تولید جو یک استان برتر و دارای برند است.

منصوری ادامه داد: در تولید ذرت دانه‌ای، امروز میزان تولیدات استان 400 هزار‌تن در سال است که پیش از انقلاب تولید ذرت دانه‌ای در استان محدود و ناچیز بوده و کرمانشاه از لحاظ میزان تولید در هکتار جزو استان‌های بر تر کشور است.

منصوری خاطرنشان کرد: در تولید چغندر نیز استان کرمانشاه جزو استان های برتر کشور و دارای جایگاه ویژه‌ای است که نه تنها نیاز کارخانجات داخلی استان را تامین می‌کند بلکه به استان‌های اصفهان، قزوین و خراسان نیز چغندر صادر می‌کند.

وی میزان تولید چغندر استان را 500 هزار تن در سال عنوان کرد که در مقایسه با قبل از انقلاب که 100 هزار تن بوده است، رشد 400 درصدی در تولید داشته است.

منصوری میزان تولید گوشت مرغ استان در قبل از انقلاب را 3 هزار و 100 تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر میزان تولید گوشت مرغ در استان به مرز 45 هزار تن رسیده که رشد هزار‌و  350 درصدی داشته است.

وی افزود: همچنین در تولید گوشت قرمز استان سالانه 30 هزار تن انواع گوشت قرمز تولید می‌کند که رشد 183 درصدی را نسبت به زمان قبل از انقلاب داشته است.

منصوری در ادامه به تولید انواع ماهی و آبزیان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب هیچ نوع ماهی در استان تولید نمی‌شد اما امروز استان کرمانشاه یکی از استان‌های برتر در تولید انواع آبزیان است که میزان تولید آن در استان به 12 هزار و 500 تن رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان در پایان خاطرنشان کرد: در استان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی برای تولید انواع محصولات کشاورزی وجود دارد و هدف ما برای قطب کشاورزی شدن با همکاری و حرکت شتابان مجموعه جهاد کشاورزی استان دست‌یافتنی است که امید است در سال‌های نزدیک شاهد به ثمر رسیدن این اهداف در استان باشیم.

انتهای پیام/2700/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول