اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد‌کشاورزی سقز خبر‌ داد

واگذاری 900 هکتار زمین به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد‌کشاورزی شهرستان سقز از آماده‌ شدن 900 هکتار زمین برای واگذاری به فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

واگذاری 900 هکتار زمین به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، ظهر امروز در نشست فرماندار و مسئولان شهرستان سقز با کشاورزان حاشیه سد شهید کاظمی(دشت لگزی)، فرماندار سقز بر توسعه بخش کشاورزی و بهره‌برداری صحیح از آب و خاک تأکید کرد.

نادر فخری با اشاره به اهمیت کشاورزی در کشور و منطقه،‌ واگذاری زمین به فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های کشاورزی و افراد فاقد زمین را از جمله سیاست‌هایی دانست که سال جاری ازسوی هیئت وزیران به کار گروه توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌ها تفویض شده است.

وی این موضوع را فرصتی بسیار مغتنم در راستای اشتغال‌زایی و بهره‌برداری اصولی و یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی به منظور برداشت محصول با کمیت و کیفیت مناسب عنوان کرد و از کشاورزان خواست تا با تشکیل تعاونی‌های 6 نفره ضمن برخوردار شدن از امکانات اولیه و تسهیلات برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها، بستری را فراهم کنند که بتوانند در آینده‌ای نزدیک، خود صاحب زمین شوند.

در این جلسه مدیر جهادکشاورزی سقز نیز از آماده شدن 900 هکتار زمین برای واگذاری به ‌فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های کشاورزی و افراد فاقد زمین خبر داد و افزود: 500 میلیون مترمکعب آب سد نیز برای آبیاری این زمین‌ها در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد.

محمد پیشداد تاکید کرد: هدف از ساماندهی زمین‌های کشاورزی این منطقه، بهره‌برداری اصولی از زمین‌های کشاورزی و ایجاد اشتغال است.

شایان ذکر است دشت لوزی از قطب‌های کشاورزی صنعتی سقز و استان کردستان محسوب می‌شود که کشاورزان در آن دشت که در حاشیه سد شهید کاظمی قرار گرفته محصولاتی چون یونجه، ‌سیب‌زمینی و پیاز کشت می‌کنند.

انتهای پیام/79010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول