اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی تسهیلات 13 درصدی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی تسهیلات 13 درصدی دریافت می‌کنند.

سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی تسهیلات 13 درصدی دریافت می‌کنند

سید رحیم سجادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دلفان با اشاره به اینکه استان لرستان یکی از حاصل خیزترین استان‌های کشور است، گفت: با وجود این ظرفیت متاسفانه نواقصی در حوزه کشاورزی این استان وجود دارد که باید به صورت کارشناسی نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نسبت به آبیاری تحت فشار و طرح‌های آبی و خاکی به شهرستان دلفان توجه نشده است، اظهار داشت: عدم پیگیری مسئولان موجب شده است این امر محقق نشود.

سجادی با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتبارات مناسبی در بحث آبیاری تحت فشار به استان لرستان اختصاص داده شده است، گفت: بیش از 330 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته به لرستان اختصاص داده‌ایم که متاسفانه شهرستان دلفان کم‌ترین بهره را از این اعتبار داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: در اعتبارات سال جاری نسبت به سهم این شهرستان وزارت جهاد کشاورزی نگاه ویژه‌ای را خواهد داشت تا بهره‌برداران در این شهرستان سهم بیشتری از اعتبارات را دریافت کنند و از مزایای آبیاری نوین برخوردار شوند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی همچنین نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پمپاژهای آب خاتون بان، اسماعیل آباد و سراب تیمور دلفان نیز قول مساعد داد.

سجادی همچنین با اشاره به تسهیلات 13 درصدی وزارت جهاد به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران بومی می‌توانند با ارائه طرح‌های کشاورزی نسبت به دریافت این تسهیلات در قالب طرح توسعه کشاورزی اقدام کنند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان در شهرستان‌ها و بخش خصوصی این موضوع عملیاتی شود تا بهره‌برداران نیز بتوانند محصولات مرغوب و با کیفیت بهتر به بازار عرضه نمایند و ارزش افزوده بیشتری در کار خود داشته باشند.

سجادی با اشاره به اینکه استان لرستان بیشترین سهم را در جهت سهم کشاورزان از بیمه کشاورزی داراست، افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در کشور به ویژه در استان لرستان این انتظار از کشاورزان می‌رود که بحث بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به طرح‌های شاخص وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: شبکه‌های فرعی، آبیاری تحت فشار و تجهیزات نوسازی اراضی کشاورزی شامل طرح‌های شاخص می‌شوند که در جهت توسعه بخش کشاورزی و جلوگیری از خسارات وارده بر کشاورزان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول