اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان:

350 هزار تن محصولات کشاورزی در همدان تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست همدان گفت: به طور کلی از مجموع 660 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان 350 هزار تن محصولات کشاورزی تولید شده است.

350 هزار تن محصولات کشاورزی در همدان تولید شد

قربانعلی محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس همدان اظهار کرد: تنوع آب و هوایی و وجود میکرو کلیمای گوناگون در استان شیب و نوع خاک باعث شده که استان همدان از نظر پوشش گیاهی وضعیت خاص داشته باشد.

وی گفت: به طور کلی در حال حاضر حدود 90 خانواده 511 جنس و یک هزار و 540 گونه گیاهی در استان شناسایی شده که از این تعداد 315 گونه دارویی از 71 خانواده و 209 جنس با شکل‌های زیستی متفاوت و متعلق به انواع مناطق جغرافیایی گیاهی ایران شناسایی شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه محصولات زراعی استان نیز دارای تنوع خاصی هستند، ادامه داد: از محصولات زراعی ویژه استان می‌توان به گندم، جو، یونجه، سیر و سیب زمینی اشاره کرد.

وی از دیگر محصولات کشاورزی که در سال‌های اخیر دارای رشد و تولید چشمگیری بوده‌اند به چغندر قند، دانه‌های روغنی (آفتابگردان و کلزا) ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای و سایر سبزیجات اشاره کرد.

محمدپور در پایان اظهار داشت: به طور کلی از مجموع 660 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان 350 هزار تن محصولات کشاورزی تولید شده است.

انتهای پیام/89006/ح10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول