اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پرهیز از مبارزه مقطعی با مواد مخدر

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: نباید مبارزه با مواد مخدر مقطعی و تابع شرایط خاص باشد بلکه باید از همه ظرفیت‌های استان در مبارزه با سوداگران مرگ استفاده کرد.

پرهیز از مبارزه مقطعی با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل با اشاره به اینکه کارهای مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر باید عملیاتی‌تر پیگیری شود، اظهار داشت: فعالیت‌ها باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر عملیاتی و کاربردی باشد.

وی تصریح کرد: برای ترک معتادان در جامعه هزینه و نیروی زیادی صرف شده و در این راستا امر پیشگیری اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطر نشان کرد: کشفیات و اقدامات مناسبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان توسط دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است.

نیکزاد در ادامه بیان کرد: بایستی تمامی دستگاه‌ها از کلیه ظرفیت‌ها و امکانات خود در جهت ساماندهی وضع موجود و کاهش تعداد معتادان و عرضه و تقاضای این مواد مخرب استفاده کنند تا شاهد سالم‌سازی محیط زندگی و جامعه باشیم.

این مسئول بر تهیه و تنظیم نقشه راه جامع مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر از سوی دستگاه‌های دخیل تأکید کرد.

وی یادآور شد: نقشه جامع راه استانی بایستی برگرفته از سند ملی و دارای تمامی شاخص‌ها براساس فرمت‌های پیش‌بینی شده باشد.

نیکزاد اظهار امیدواری کرد این امر با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و بسیج حداکثری توان علمی و تجربی موجود در استان تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یکی از راه‌های جلوگیری در ریشه‌کنی اعتیاد را توجه به زیرساخت‌های فرهنگی اعلام کرد و گفت: اقدامات مطلوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام شده که نتیجه این اقدامات و تلاش‌ها کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اعتیاد می‌باشد.

نیکزاد همچنین به فعالیت شش کمیته تخصصی به عنوان زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و افزود: همه این کمیته‌ها اولویت اساسی خود را پیشگیری و مقابله با گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر اعلام کردند.

وی تصریح کرد: ‌این کمیته‌ها شامل کمیته فرهنگی و پیشگیری، کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی، کمیته مقابله با ورود عرضه، کمیته حقوقی و قضایی، کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و کمیته اموال است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: هر یک از این کمیته‌ها اقدامات مطلوبی را در زمینه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر، راه‌اندازی مراکز نگهداری و درمانی، کشفیات و دستگیری قاچاقچیان و همچنین برگزاری جلسات و همایش‌ها برای معتادان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دادند که انتظار می‌رود چنین اقداماتی مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/62006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول