اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاکعلی:

وهابیت به دنبال ایجاد جنگ‌های مذهبی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر خاکعلی گفت: وهابیت سلفی به دنبال شکاف بین مسلمانان و ایجاد جنگ‌های مذهبی است که مسلمانان باید از برقراری ارتباط با این گروه دوری کنند.

وهابیت به دنبال ایجاد جنگ‌های مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌ الاسلام علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خاکعلی در مسجد چهارده معصوم (ع) این شهر ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت اظهار داشت: اساس ارتباط بین شیعه و سنی برادری، تعامل، وحدت، انسجام، یکپارچگی و رحمت است.                                                                  

وی هرگونه تعامل و برادری با وهابیت سلفی و افراطی را مردود دانست و تصریح کرد: وهابیت سلفی به دنبال شکاف بین مسلمانان و ایجاد جنگ‌های مذهبی است که مسلمانان باید از برقراری ارتباط با این گروه دوری گزینند.

 

دهه فجر سرآغاز شکل‌گیری تمدن اسلامی است

خطیب جمعه شهر خاکلعی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: دهه فجر سرآغاز شکل‌گیری تمدن اسلامی و میراث کرامت انسانی، استقلال سیاسی، سرافرازی ملی و نفی هرگونه وابستگی به شرق و غرب است.

اکبری بیان داشت: انقلاب اسلامی بازگشت به آموزه‌های ناب اسلامی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی حاصل تفضلات الهی، هدایت‌گری علما و روحانیون به ویژه امام راحل و مجاهدت‌های ملت بزرگوار ایران بوده است.

تقوا بهترین سرمایه برای سیر الی‌الله است

امام جمعه شهر خاکعلی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روایتی از لقمان حکیم اضافه کرد: رعایت تقوا و داشتن پروای الهی تقوا بهترین سرمایه و توشه انسان برای سیر الی‌الله است که نجات‌بخش انسان در دنیا و آخرت نیز محسوب می‌شود.

اکبری افزود: انسان متقی و مؤمن از ایمان راسخ برخوردار است و می‌تواند با صبر و ایمان بر مصائب و مشکلات زندگی فائق آید.

 

وی به حوادث سوریه اشاره کرد و اذعان داشت: ملت سوریه بهترین تصمیم‌ساز در سرنوشت خود هستند نه اینکه زورگویان و گروه‌های تروریست بخواهند برای آنان تصمیم‌گیری کنند.

اکبری افزود: مردم و مسئولان کشور عراق هم باید با تدبیر و هوشمندی توطئه مذبوحانه عوامل خارجی را خنثی کرده تا تحولات به نفع مردم رقم بخورد.

 

امام جمعه شهر خاکعلی با اشاره به گرامیداشت نام و یاد عارف روحانی آیت‌الله العظمی قاضی در 9 بهمن ماه گفت: این عالم ربانی تندیس پارسایی و ذوب در توحید و معرفت‌شناسی بود.

انتهای پیام/77006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول