اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:

پیدایش وهابیت نتیجه ترس استکبار از اسلام است

خبرگزاری فارس: معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه گفت: حقانیت اسلام ناب و نفوذ آن در جوامع مختلف و خطری که استکبار از ترویج آن احساس کرده بود، موجب شد تا تفکرات وهابیت و سلفی‌گری در میان ملت‌های مسلمان رواج داده شود.

پیدایش وهابیت نتیجه ترس استکبار از اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی با اشاره کشتار بی‌رحمانه شیعیان در پاکستان و اهانت صورت گرفته از سوی سربازان آمریکایی مبنی بر جسارت بر ساحت مقدس قرآن در یکی از مساجد ترکیه این اقدامات را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی کارهای شنیع و زشتی است که نزد همه مسلمانان محکوم است افزود: پیشرفت و عظمت اسلام و نفوذ آن در سراسر جهان موجب شده که دشمن از همه جا مأیوس شده و با چنین اقدامات وقیحانه چهره منحوس واقعی خود را بیش از گذشته به همگان نشان دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات ضد اسلامی وهابیت و تلاش آن‌ها در صدمه زدن به پیکره اسلام تصریح کرد: حقانیت اسلام ناب و نفوذ آن در جوامع مختلف و خطری که استکبار از ترویج آن احساس کرده بود موجب شد تا تفکرات وهابیت و سلفی‌گری را در میان ملت‌های مسلمان رواج دهند تا قدرت اسلام تضعیف شود.

وی با بیان اینکه در هر جا جنایتی علیه مسلمانان رخ می‌دهد وهابیت در آن دخالت دارد گفت: البته در کنار وهابی‌ها، آمریکا و غرب نیز به صورت گسترده در این عرصه وارد شده و با اقداماتی شنیع و زشت، به خیال خود قصد به انزوا در آوردن اسلام را دارند بنابراین به ساحت مقدس نبی اکرم(ص)، قرآن کریم و سایر ارزش‌های دینی اهانت می‌کنند.

آشتیانی در ادامه همه مسلمانان به ویژه حوزویان را برای مقابله با ترویج چنین تفکرات تروریستی و زشت در جهان مسئول دانست و گفت: همه مردم به ویژه حوزویان باید تلاش کنند تا تعالیم اسلام ناب به گوش همه مردم در سراسر جهان برسد و در هر منطقه‌ای شاهد ترویج ارزش‌های اسلام ناب و مکتب اهل ‌بیت(علیهم‌السلام) باشیم.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد:‌ اگر ما بتوانیم در سراسر جهان نفوذ کنیم و قدرت مسلمانان را با هم متحد کنیم می‌توانیم تمام دشمنان اسلام را مغلوب خود سازیم.

وی افزود: اگر اقدامی از سوی مسلمانان در این عرصه صورت نگیرد و قدرت وسیعی از نظر دینی در سراسر جهان نداشته باشند دشمنان ما همواره بر این مسیر خود حرکت کرده و چنین جنایت‌هایی را در جهان رقم خواهند زد.      

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول