اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی هشدار داد

خطر نفوذ وهابیت در مرزهای جنوبی ایران

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: بر اساس شواهد موجود سران کشورهایی مانند قطر سعی می‌کنند با سرمایه‌گذاری گسترده مادی، وهابیت را در داخل ایران به ویژه در مرزهای جنوبی رواج دهند.

خطر نفوذ وهابیت در مرزهای جنوبی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جمع طلاب و نیز تعدادی از دانش‌آموختگان مرکز آموزشی امام علی(ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) دو گروه را برای حفظ دین تاسیس کرد؛ نخست گروه جهادگران هستند که به حراست فیزیکی از مرزهای اسلام مشغول هستند و گروه دوم نیز مبلغان و علمایی که از مرزهای اعتقادی دفاع می‌کنند.

تلاش همیشگی جهادگران و مبلغان دینی برای دفاع از اسلام

وی افزود: این دو گروه همواره وجود داشته‌اند و ضرورت آن‌ها احساس می‌شد و اعضای هر یک از آن‌ها نیز دوشادوش یکدیگر فعالیت می‌کردند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ضرورت پیشرفت هر دو گروه همگام با نیازهای روز را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: افراد مختلف با توجه به نوع فعالیت خود باید پس از کسب آمادگی‌های لازم وارد عرصه شوند.

ضرورت مطالعه آثار امام خمینی(ره) توسط همه اقشار

وی با تاکید بر مطالعه آثار مکتوب امام خمینی(ره) توسط همه گروه‌های جامعه گفت: صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان تأثیر فراوانی بر اقشار مختلف داشته و می‌تواند مردم را با افکار و اهداف آن رهبر فرزانه آشنا سازد.

آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: در دین اسلام تنها پیامبر یا امام معصوم(ع) می‌تواند ‌عهده‌دار اداره امور باشند و در دوران غیبت نیز ولی فقیه شجاع و عادل عهده‌دار حکومت خواهد بود اما مردم ایران بیش از 2500 سال شاهد سلطنت ظالمان بودند و امام خمینی(ره) سرانجام توانست با قدرت ولایت این دستگاه عظیم را سرنگون سازد.

بنی‌امیه عامل انحراف در اسلام بودند

این مرجع تقلید با بیان اینکه بنی‌امیه انحراف بزرگی را در اسلام ایجاد کردند گفت: معاویه خلافت را با زور و حیله از امامان معصوم(ع) گرفت و سلطنت را جایگزین امامت در جامعه اسلامی کرد و پس از بنی‌امیه نیز عباسیان حکومت ظالمانه آن‌ها را ادامه دادند و امامان شیعه را به شهادت رساندند و همین رویه تا زمان حکومت پهلوی در ایران رواج داشت.

انقلاب اسلامی دشمنان دین را به وحشت انداخت

وی نخستین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را نابودی دیکتاتوری محمدرضا شاه در ایران دانست و ابراز کرد: پس از انقلاب دشمنان احساس خطر کردند و از ظهور اسلام ناب به وحشت افتادند به همین دلیل 35 دولت غربی به پشتیبانی صدام پرداخته و جنگی تمام عیار علیه انقلاب نوپای ایران به راه انداختند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: ملت ایران با رهبری‌های حکیمانه امام خمینی(ره) توانست دفاع مقدس را با پیروزی پشت سر بگذارد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه پیامبران الهی در یک دست خود کتابی برای هدایت و در دست دیگر ابزاری برای مبارزه با دشمنان خدا داشتند گفت: حضرت محمد(ص) طی 10 سال 62 جنگ را پشت سر گذاشت تا دین اسلام را از خطر دستبرد و انحراف دور سازد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران دشمنان فراوانی دارد و همین دشمنان فتنه 88 را به وجود آوردند هر چند ملت ایران با بصیرت و هوشیاری نقشه آنان را نقش بر آب کردند؛ من نیز پس از آن سفرهای متعددی به استان‌های مختلف انجام داده و جلساتی با اقشار مختلف مردم و مسئولان داشتم تا تبلیغ چهره به چهره را محقق کنم زیرا این نوع تبلیغ تأثیری به مراتب بیش از سایر انواع آن دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره نوکری کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صهیونیست‌ها و استکبارگران گفت: بر اساس شواهدی که طی سفر اخیر به بوشهر داشتم متوجه شدم سران این کشورها مانند قطر سعی می‌کنند با سرمایه‌گذاری گسترده مادی وهابیت را در داخل ایران رواج دهند.

امنیت ایران به دلیل نفوذ فرهنگ شهادت‌طلبی است

این مرجع تقلید فرهنگ شهادت‌طلبی را عامل اساسی پیروزی حزب‌الله و حماس در نبرد با اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد: امنیت امروز ایران مدیون همین فرهنگ است زیرا ایمان و عقیده ملت ایران قدرتی وصف‌ناپذیر به جمهوری اسلامی بخشیده است.

وی انتخابات سال آینده را مورد توجه قرار داد و افزود: این انتخابات فرصتی دوباره برای حضور گسترده در صحنه انقلاب است و حفظ هوشیاری و بصیرت در این میان اهمیت فراوانی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: اسلام ناب محمدی(ص) نخستین رکن انقلاب بوده و مردم و ولایت فقیه ارکان دیگر آن به شمار می‌روند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات همیشگی امام خمینی(ره) مبنی بر مردم‌داری مسئولان گفت: مدیران کشور باید با حل مشکل گرانی و سایر معضلات بستر لازم برای حضور گسترده ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کنند.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول