اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

تبعیت از ولایت رمز پیروزی انقلاب است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: تبعیت از ولایت رمز پیروزی انقلاب است.

تبعیت از ولایت رمز پیروزی انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی خدابنده ظهر امروز در نشست کارکنان ستاد سپاه این استان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: همه خلقت مقدمه‌ای برای ولادت خاتم‌الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) بوده است.

وی با اشاره به وقایع شب میلاد پیامبر گرامی اسلام از جمله؛ خاموشی آتشکده‌ها، فرو ریختن کاخ کسری و تلاطم آسمان مکه در آن شب تاریخی، گفت: پیامبران الهی هر کدام معجزاتی داشتند و تبدیل عصا به اژده‎ها معجزه بزرگ حضرت موسی (ع) بود، با ولادت حضرت عیسی (ع) رفتن اجنه به آسمان چهارم ممنوع شد و با ولادت وجود مقدس پیامبر اسلام، عبور و مرور اجنه از آسمان اول هم ممنوع شد.

خدابنده اظهار داشت: قرآن کریم معجزه جاوید پیامبر اسلام است و حضرت علی (ع) معجزه اعظم آن حضرت محسوب می‌‎شود، چراکه ایشان قرآن ناطق هستند.

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد قرب الهی و انس با پیامبر را از درجات بالای بهشت دانست و با اشاره به حدیثی از امیر‌المؤمنین حضرت علی ‌ابن‌ ابیطالب (ع)، خصلت‎های ششگانه مؤمنین را تشریح و بیان داشت: شناخت خدا و اطاعت از او، شناخت شیطان و روی برگردان از آن، شناخت حق به همراه تبعیت، شناخت باطل و تقوا داشتن نسبت به آن، شناخت دنیا و آخرت و طالب آخرت شدن، شش خصلت از ویژگی‏‌های مؤمنین است.

وی تأکید کرد: شیطان در گفتگوی خود با خداوند از حضرت حق تا روز قیامت مهلت خواست و به عزت خداوند نیز قسم یاد کرد همه بندگان را منحرف خواهد کرد مگر عبادالله المخلصون را که همان انبیاء الهی هستند.

خدابنده افزود: از این گفتگو برمی‌آید که شیطان علاوه بر معاد و نبوت به توحید هم اعتقاد داشته، چراکه وحدانیت و عزت تنها از آنِ خداست.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شناخت و تبعیت باید توأم باشند، چراکه شیطان اصول دین را پذیرفته و تنها دلیل جهنمی بودن او و پیروانش به خاطر عدم اطاعت از خدا است.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اشاره کرد و تبعیت از ولایت را رمز پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: امروز وظیفه ما بسیار سنگین‌تر از پیروان حضرت رسول در بدو اسلام است، چراکه دسترسی ما به تفسیر دین بسیار بیشتر و گسترده‌تر از آن زمان است.

این استاد دانشگاه افزود: ما شناخت عظیمی از حقایق دین داریم و می‌توانیم تفسیر کنیم؛ بنابراین باید علاوه بر شناخت حق به موقع از آن دفاع کنیم.

انتهای پیام/68001/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول