اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله وحیدخراسانی:

خطر وهابیت و بهائیت جدی است / مراقب دزدان دین‌ربا باشیم

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه امروز کشور از ناحیه وهابیت، تبلیغات مسیحیت، بهائیت و زرتشتی در خطر است گفت: باید دزدان دین‌ربا و دزدان عقاید شناخته شوند و جلوی آن‌ها گرفته شود.

خطر وهابیت و بهائیت جدی است / مراقب دزدان دین‌ربا باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت‌الله حسین وحیدخراسانی از مراجع تقلید در دیدار فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: کار شما شناختن در نهایت دشواری است و اجرایش به مراتب دشوارتر است، وقتی گفته می‌شود امنیت بعضی‌ها تصور می‌کنند امنیت تنها در زندگی روزمره است در حالی که فرد و اجتماع احتیاج به امنیت دارد و تأمین آن به عهده پلیس است.

وی بیان کرد: اینکه گفتیم امنیت به تمام معنای کلمه، یعنی امنیت از لحاظ اعتقادی و دینی، جانی، عرضی و مالی. در درجه اول امنیتی که باید در مملکت برقرار شود امنیت دینی است اگر خدشه پیدا کند همه چیز بر هم می‌خورد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز کشور از ناحیه وهابیت، تبلیغات مسیحیت، بهائیت، مجوس و زرتشتی در خطر است، ادامه داد: باید دزدان دین‌ربا و دزدان عقاید شناخته شوند و جلوی آن‌ها گرفته شود؛ به مجرد اینکه فضای آلوده محقق شود خواه و ناخواه میکروب رخنه کرده و زاد و ولد می‌کند و آن وقت معالجه‌اش بی‌نهایت مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: جوان‌ها باید از لحاظ اعتقادی، بنیه دینی و روحی تقویت شوند و بدانند مسیحیت چه عیوبی دارد، این عهد عتیق و جدیدی که سند اعتبار این‌ها است، قابل عمل نیست و از نظر عقلی مردود است.

آیت‌الله وحیدخراسانی افزود: مسیحیت اساسش حضرت عیسی(ع) است، تمام نصارای عالم عاجزند که نسب حضرت عیسی(ع) را معرفی کنند، در خود انجیل‌ها هم در نسب عیسی سراپا اختلاف است، آن وقت خداشناسی این‌ها چگونه است؟

وی ادامه داد: این جوان چه خبر دارد؟ تمام این‌ها مستند است، مسیحیت که این طور است، وهابیت باطل اندر باطل است، این‌ها را خارجی‌ها درست کرده‌اند، انگلیسی‌ها عبدالوهاب را درست کردند، سر می‌برند و فیلم می‌گیرند و نشان می‌دهند و دین ما را با غلظت و خشونت معرفی می‌کنند و مسئولیت اول همه ما، حفظ امنیت اعتقادی است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید جلوی تبلیغات وهابیت و بهائیت گرفته شود بیان داشت: همان طوری که مواظب هستیم دزد پول کسی را نبرد، باید مراقب باشیم که دزد‌ها دین مردم را نبرند.

آیت‌الله وحیدخراسانی با بیان اینکه مقام پلیس فوق تصور است اظهار کرد: اگر این امنیت را برقرار کنید بدون تأمل اسمتان در زیر دفتر شهدای کربلاست. اگر مردم با صلابت عقیده و ایمان سر به بالین گذاشتند آن وقت امنیت تمام است. یعنی اجر شما و اجر شهدایی که در راه حفظ دین سینه‌شان را برای حفظ آیین سپر می‌کنند عظیم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه علمیه قم نخستین حوزه علمیه شیعه است. یعنی تمام نخبگان و فضلای ممالک اسلامی هر جا شیعه است از هند، پاکستان، قطیف، احساء، امارات و ... همه اینجا جمع هستند. فضلای ممالک بار سفر می‌بندند به قم برای درک مراتب عالیه و این برای قم یک امتیاز است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بزرگانی همچون میرزای قمی و زکریا ابن آدم در قم بودند افزود: انشاءالله خدمت شما به شهر مقدس قم خدمتی جامع‌الشرایط باشد و قدر این نعمت را بدانید و ما نیز به شما دعا می‌کنیم.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول