اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان:

مکتب، ولایت و مردم 3 رکن انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: سربلندی جمهوری اسلامی ایران مدیون سه رکن مکتب، رهبری و مردم است که حذف هر کدام مانع شکل‌گیری عظمت انقلاب و بقای آن می‌شود.

مکتب، ولایت و مردم 3 رکن انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی پیش از ظهر امروز در نشست «قرآن، انقلاب و اصحاب رسانه» در محل هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت برگزار شد، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای حضور باشکوه مردم در جشن‌های پیروزی انقلاب را ضروری دانست و اظهار داشت: انعکاس حضور مردم در صحنه اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان تصریح کرد: توسعه مجموعه‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی یکی از فرصت‌ها و نعمت‌های به‌وجود ‌آمده در جامعه است که با ظرفیت و نقش والای رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی نباید از این مهم غافل شد.

موسوی با بیان اینکه استان کرمان حدود 170 نشریه دارد، افزود: شبکه رادیو به ‌طور شبانه‌روزی و تلویزیون روزانه با پخش 20 ساعت برنامه در بخش رسانه ملی برای ارتقای اطلاع‌رسانی و رویکرد دهه فجر همگام با سایر رسانه‌ها برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

وی در تشریح برنامه‌های صدا و سیما به مناسبت دهه فجر بیان کرد: از 12 تا 15 بهمن هر صبح از ساعت هشت و 30 دقیقه تا 11 به ‌صورت زنده برنامه «گلباران» و نیز برنامه «برگی از تقویم» عصرها از  15 و 30 دقیقه به مدت نیم ساعت در شبکه رادیویی تدارک دیده شده که علاوه بر این تمام آیتم‌های این شبکه در ایام‌الله فجر رویکرد انقلاب می‌گیرند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان اضافه کرد: باز پخش 10 مستند دوران انقلاب، هشت مستند پنج دقیقه‌ای با رویکرد معرفی شهدای انقلاب در اخبار و به مدت 10 شب برنامه جشنی با حضور دستگاه‌های اجرایی مختلف به مدت 10 شب در بخش سیما قابل رویت است که برای زمینه‌سازی حضور مردم در راهپیمایی و برنامه‌های دهه فجر و نیز انعکاس این اخبار تلاش می‌شود.

موسوی از سایر رسانه‌ها و مطبوعات خواست با پردازش خاطرات افراد انقلابی، معرفی و انتشار شهدای دوران دفاع مقدس، بیان خاطرات و خدمات انجام شده در نظام، تهیه و انتشار گزارش در قالب روزشمار انقلاب و اهمیت جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب و رونق بخشی حضور جوانان رویکرد انقلابی داشته باشند.

وی تصریح کرد: پایبندی به مکارم اخلاقی، تحقق در حقایق، رعایت اصل بی طرفی، تجزیه و تحلیل صحیح مسائل از بایدهای اخلاقی یک خبرنگار است که باید از وابستگی به منابع ثروت و قدرت، جهت‌گیری در گزینش اخبار، سرقت آثار علمی دیگران، آزار و حقه‌بازی در گرفتن اطلاعات و انتشار اخبار با منابع نامشخص دوری کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان ورود غیرمنصفانه به جناح‌ها، حرمت‌شکنی، سوء‌استفاده از اعتماد دیگران، سانسور قلب حقایق، اشاعه فساد، جنگ روانی، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و ورود به حریم خصوصی افراد را از مواردی دانست که خبرنگار نباید انجام دهد.

موسوی ابراز داشت: سربلندی جمهوری اسلامی ایران مدیون سه رکن مکتب، رهبری و مردم است که حذف هرکدام مانع شکل‌گیری عظمت انقلاب و بقای آن می‌شود، «مکتب» یک نعمت الهی و خداوند حافظ آن است، «ولایت» نقش تعیین‌کننده این نظام و پاسداری آحاد مردم از این نعمت لازم می‌باشد.

وی با بیان اینکه تاکید بر یک موضوع نفی رکن دیگر نیست، گفت: رکن «مردم» نیاز به مراقبت ویژه دارد، زیرا دشمنان اسلام بعد از ناکامی در نقشه‌های خود روی آن متمرکز می‌شوند، مردم نشان دادند با احیاء شدن شرایط لازم در صحنه حضور می‌یابند، پس وظیفه داریم مردم را برای این جشن‌ها به صحنه دعوت کنیم تا برای حضور باشکوه در انتخابات آماده شوند.

انتهای پیام/80028/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول