اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

وهابیت با پرچم توهین بر طبل اختلاف می‌کوبد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: وهابیت از جمله فرقه‌هایی است که در جهان اسلام پرچم توهین و تکفیر را برافراشته و بر طبل اختلاف می‌کوبد.

وهابیت با پرچم توهین بر طبل اختلاف می‌کوبد

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در حقیقت مهم‌ترین عنصر و اساسی‌ترین رکن اتحاد امت اسلام است که با معجزه‌اش مهم‌ترین دستاورد را برای اسلام داشته است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) از شأن و عظمت بسیار بالایی برخوردار است گفت: سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) و عمل به دستورات قرآن می‌تواند بهترین محور برای اتحاد و وحدت جهان اسلام باشد.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی خاطرنشان کرد: بر اساس سخنی از پیامبر اسلام(ص) وحدت امت اسلامی مایه رحمت و تفرقه آنها سبب عذاب است بر همین اساس تفرقه و اختلاف برای جهان اسلام خطرناک و خطرساز است.

وی عنوان داشت: بر همه علمای شیعه و اهل تسنن ظرفیت وحدت در تعالی، ترقی و رشد جهان اسلام آشکار است و آنها پذیرفته‌اند که اختلاف و تفرقه مهم‌ترین ضربات را به پیکره جامعه اسلام می‌زند. 

وهابیت مهم‌ترین عامل اختلاف جهان اسلام است

انصاری بویراحمدی با بیان اینکه وهابیت مهم‌ترین عامل اختلاف جهان اسلام است گفت: این فرقه‌ در جهان اسلام علَم توهین و تکفیر را برافراشته و همواره بر طبل اختلافات می‌کوبد و بر پیکر جهان اسلام تازیانه می‌زند.

وی ادامه داد: وهابیت مکتب انحرافی است و در حقیقت باطن اعمال و رفتار آنها چیزی غیر از تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی نیست.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: اکثر علمای اسلام تفکر اختلافی را فهمیده‌اند بنابراین با افکار، آراء و نظرات وهابیت مخالفت کرده و کتاب‌های فراوانی در رد نظرات آنها تألیف کرده‌اند.

وی عنوان داشت: بر اساس سخنی از امیرمؤمنان(ع) خدای سبحان با الفت و وحدتی که در بین مسلمانان قرار داده بر تمام این امت منت گذاشته و این وحدت نعمتی است که هیچ فردی بها و ارزش آن را نمی‌داند. 

از تهمت‌ها و نسبت‌های ناروا در وحدت جلوگیری کنیم

انصاری بویراحمدی یادآور شد: وحدت به این معناست که به یکدیگر تهمت‌ها و نسبت‌های ناروا نداده و شبهه‌پراکنی نکنیم و کل جهان اسلام را پیکره واحدی در برابر استکبار جهانی بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: آرمان‌ها و اعتقادات هر فرد برایش معتبر است ولی نسبت به یکدیگر باید احترام متقابل داشته و اصول اخلاقی را در رفتارها و معاشرت‌ها رعایت کنیم.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان داشت: همه باید در برابر منطق و استدلال پذیرش داشته و هر سخن مستدل و مستند را بپذیریم و منافع جهان اسلام را به منافع جزئی ترجیح دهیم.

انتهای پیام/78003/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول