اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

ارائه 380 نوع خدمات شهری / حکم شهریاری دانش‌آموزان صادر شد

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: در حال حاضر مجموعه شهرداری اردبیل بیش از 380 نوع خدمات متنوع را به شهروندان ارائه می‌کند.

ارائه 380 نوع خدمات شهری / حکم شهریاری دانش‌آموزان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری ظهر امروز در مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین شورای شهر، شهرداری و آموزش و پرورش استان در خصوص فعال کردن شهریاران در مدارس مختلف شهری در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات شهرداری بسیار گسترده و در مقابل نیروهای آن محدود و کم می‌باشد ما از ظرفیت‌های موجود به ویژه دانش‌آموزان باید در ارتقای فرهنگ شهرنشینی سالم و حفظ و صیانت از فضاهای عمومی استفاده کنیم چرا که 2 هزار و 200 کارگر و کارمند شهرداری توان پاسخگویی به همه نیازهای شهری را ندارند.

وی ضرورت تعامل و همکاری شهروندان و همچنین دستگاه‌های دولتی را با مجموعه شهرداری یادآور شد و گفت: مجموعه شهرداری اردبیل بر اساس تکالیف شورای اسلامی شهر در کنار کارهای عمرانی و خدماتی که وظیفه ذاتی شهرداری است سعی می‌کند به نحو مطلوب رسالت خود را انجام دهد اما انتظار ما این است که سایر گروه‌های اجتماعی نیز در این زمینه یاریگر شهرداری باشند.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد:‌ شورای اسلامی شهر خدمات مثبتی را در سال‌های اخیر و در راستای تعالی هر چه بیشتر بخش فرهنگی انجام داده است که این تفاهم نیز در راستای سیاست‌های شورای شهر و شهرداری در ترغیب دانش‌آموزان به مشارکت در کارهای عمرانی و خدماتی است.

بدری ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل با همکاری آموزش و پرورش بر اساس این تفاهم‌نامه تلاش خواهند کرد تا ارتقای فرهنگ شهر‌نشینی و همچنین افزایش مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان را فراهم کرده و نسبت به تحقق این خواسته گام‌های اساسی بردارد.

این مسئول یادآور شد: 12 مدرسه در اردبیل شامل نواحی یک و دو در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با انتخاب شهریاران در همراهی با شهرداری وارد کار شده و با دریافت حکم خود سعی خواهند کرد به هر نحو ممکن در مناطق مربوط به خود در حکم یک شهردار انجام وظیفه کنند.

شهردار اردبیل تاکید کرد: تمام تکالیف و وظایفی که مربوط به شهرداری است در این مدارس توسط شهریاران اجرایی و عملیاتی می‌شود که البته این کار با مشارکت سایر دانش‌آموزان و همراهی شهروندان صورت می‌گیرد.

بدری ابراز داشت: اگر بتوانیم از همان دوران نوجوانی و جوانی فرزندانمان را با مباحث حفظ و صیانت از بیت‌المال و بهره‌گیری مناسب و مطلوب از خدمات شهری آشنا کنیم به یقین قادر خواهیم بود کارها و فعالیت‌هایمان را سامانی واقعی ببخشیم.

وی از عوامل تنظیم و امضای این تفاهم‌نامه قدردانی کرد و آموزش و پرورش را از مجموعه‌های فراگیر در مددرسانی به شهرداران در انجام مطلوب خدمات و تعالی فرهنگی شهر یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم که مسئولان شورای شهر اردبیل، شهرداری و آموزش و پرورش حضور داشتند شهریاران 12 مدرسه منتخب اردبیل حکم خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول