اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

سامانه اطلاع‌رسانی الکترونیکی شهرداری راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ضرورت دارد با هدف آگاه‌سازی مردم سامانه اطلاع‌رسانی الکترونیکی در شهرداری راه‌اندازی شود.

سامانه اطلاع‌رسانی الکترونیکی شهرداری راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزه تراز صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: تولید، تدوین و انتشار آمار و اطلاعات شهری به کار‌آمدی مدیریت کمک خواهد کرد و سبب می‌شود تا یک شرایط رو به رشد و مطلوب را در عرصه خدمت‌رسانی شاهد و ناظر باشیم.

وی یکی از پیامدهای خوب راه‌‌اندازی این سامانه را شفافیت عملکردها و اطلاع‌رسانی در این حوزه اعلام کرد و یادآور شد: یکی از اقداماتی که در اکثر شهرداری‌های کشور به ویژه کلان‌شهرها آغاز شده است ارائه این اطلاعات به شهروندان به عنوان حق شهروندی آنهاست تا در جریان امور مربوط به خدمات‌رسانی شهرداری اعم از عمرانی، رفاهی، بودجه‌ای و فرهنگی و ورزشی قرار گرفته و با هزینه‌کردها و در‌آمدهای شهرداری‌ها بیشتر آشنا شوند.

عضو شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار نظارت و سیاست‌گذاری شهری آنچه که یک امر جدی و حقیقی به شمار می‌رود آگاه کردن مردم به نوع و نحوه خدمات‌رسانی و نرخ‌گذاری و توجه به شاخص‌های آماری در این حوزه است که مردم بفهمند به فرض مثال چقدر تولید زباله صورت می‌گیرد و چه خدماتی را شهرداری در حوزه‌های مختلف اجرایی و شهری ارائه می‌کند.

تراز یادآور شد: از مزایای راه‌اندازی این سامانه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر‌اصولی، توجه به سرمایه‌های اجتماعی، اهمیت دادن به موضوع تخریب و نوسازی واحدهای فرسوده و بسیاری از کارهای زیر‌بنایی نظیر ممیزی املاک شهرداری است تا بفهمیم شهرداری چقدر اراضی و املاک دارد و از این منابع چگونه استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی گفت: اگر بتوان به این آمار و اطلاعات ریز و دقیق نگاه کرد بسیاری از شبهات در مورد خدمات شهری که در فکر و ذهن مرد نیز گاه شائبه ایجاد می‌کند برطرف شده و گره‌های کور، باز می‌شوند.

این عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در برخی از شهرداری‌ها از ظرفیت بسیج سازندگی در ممیزی اراضی شهرداری استفاده شده است، عنوان کرد: در این امر ما نیز می‌توانیم در استان از ظرفیت بسیج سازندگی استفاده کرده تا در کنار آن نیز بتوانیم به شفاف‌سازی املاک شهرداری بیشتر کمک کنیم.

تراز همچنین به آسیب‌شناسی دقیق در ساخت و سازهای بی‌رویه و همچنین گرایش به آمارگیری صحیح و همراه با مدارک و مستندات اشاره کرد و ابراز داشت:‌ شهرداری باید کمیته‌ای را تشکیل دهد تا اطلاعات به صورت علمی در سامانه الکترونیکی ثبت و ضبط شده تا همه مردم بتوانند با دسترسی به آن در جریان اوضاع و احوال شهری و مدیریت مربوط به این حوزه قرار گیرند.

این مسئول تولید اطلاعات شهری در ارائه خدمات حوزه‌های گردشگری، تجاری و رتبه‌بندی در این زمینه را ضروری خواند و افزود: بانک اطلاعاتی جمعیتی اگر به صورت دوره‌ای مورد توجه قرار گیرد قطعاً در برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند راهگشا باشد و مبنای اقدامات اساسی در حوزه خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به عموم شهروندان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه نیز بر دانایی محوری و بالا رفتن آگاهی‌های مردم تاکید شده است، تصریح کرد: ما نیز معتقدیم هم شورا و هم شهرداری در راه‌اندازی این سامانه باید دقت و حساسیت خاصی داشته باشند تا از ظرفیت پیش آمده به عنوان سامانه اطلاع‌رسانی الکترونیکی مناسب و مطلوب بهره‌برداری صورت گیرد.

انتهای پیام/62001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول