اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

دستگاه‌های دولتی در ساخت و سازها حق شهرداری را پرداخت کنند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با انتقاد از ساخت و سازهای غیر‌قانونی و بدون کسب پروانه از سوی شهرداری اعلام کرد که دستگاه‌های دولتی باید در ساخت و سازهای خود حق و حقوق شهرداری را پرداخت کنند.

دستگاه‌های دولتی در ساخت و سازها حق شهرداری را پرداخت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل با اشاره به داستان خواب‌های شیرین چوپان که به وعده و وعیدی دلش را خوش می‌کرد به موضوع 50 میلیارد تومان اعتبار کمکی دولت به شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سفرهای استانی رئیس جمهور زمانی که احمدی‌نژاد در پل گلمغان و منطقه میر‌اشرف از محرومان و مستضعفان دلجویی می‌کرد وعده تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به محلات شهر اردبیل را داد تا با تزریق آن بتوان بخشی از مشکلات عمران شهری را برطرف کرد.

وی ادامه داد: به رغم آنکه برای این 50 میلیارد تومان در دو سال گذشته جشن‌ها گرفته و شیرینی‌ها توزیع شد و حتی برای سالگرد آن جشن و سروری برپا می‌شد و نمایندگان به ازای هر امضایی که در این رابطه می‌گرفتند کام مردم را شیرین کرده و وعده و‌ وعیدهای مختلفی می‌دادند اما بعد از 2.5 سال سالگرد و جشن گرفتن از این 50 میلیارد تومان 20 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اختصاص یافت که این رقم نیز زمانی که ابلاغ شد به عنوان بودجه ملی مورد توجه قرار گرفت و رقم ناچیزی از آن به دست ما رسید.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شد: ما احساس می‌کردیم از 20 میلیارد تومان سهم اردبیل 10 میلیارد تومان برای احداث پل ایستگاه سرعین، 8 میلیارد تومان برای بازگشایی خیابان ارتش و 2 میلیارد تومان را نیز برای خرید قیر اختصاص می‌دهیم اما زهی خیال باطل.

زنجانی گفت: از 10 میلیارد تومان تخصیص رقم یاد شده تنها یک میلیارد تومان سهم اردبیل شد که آن هم سهمیه قیر و آسفالت 15 روزه شهرداری است و بهتر است همشهریان ما بدانند که ما با این رقم محدود اعتباری نتوانستیم بهر‌ه‌ لازم را ببریم و برخلاف شایعات که در بین مردم دهان به دهان می‌گشت که شورا با 50 میلیارد تومان کمک دولت آسفالت‌ریزی را انجام می‌دهد باید گفت 18 میلیارد تومان امسال قیر خرید کردیم که دولت یک میلیارد تومان آن را نیز نداد.

این مسئول تاکید کرد: این نهایت بی‌انصافی است که بر خلاف شاخص توزیع اعتبارات سازمان شهرداری‌ها بر اساس شاخص توزیع اعتبارات ملی و استانی این رقم توزیع شود و عجیب اینکه از انتظارات 7 یا 8 میلیارد تومانی ما کمتر از یک میلیارد تومان نصیب‌مان شود.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: بنده بر خلاف قر‌آن‌نویس رئیس شورای استان فکر می‌کنم جای ماله‌کاری نیست چرا که 60 درصد جمعیت شهری استان و 40 درصد کل جمعیت استان در اردبیل سکنی گزیده‌اند و باید شاخص توزیع اعتبارات نیز متناسب با این جمعیت می‌بود.

زنجانی با بیان اینکه حق شهرداری حداقل 50 درصد این اعتبار بوده است، افزود: کم کم 25 درصد این اعتبار را باید منصفانه به اردبیل می‌دادند در حالی که کمتر از 10 درصد این رقم به اردبیل اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: این گله‌مندی ما نافی آن نیست که زحمات علی و اکبر نیکزاد را نادیده بگیریم بلکه سپاس از زحمات آنها در جای خود محفوظ است ولی انتظار داریم شخص استاندار در این قضیه وارد شود تا کمبود و کسری‌ها را در بودجه عمران شهری مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/62001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول