اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

شاخص توزیع اعتبارات به شهرداری‌ها باید اصلاح شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: شاخص توزیع اعتبارات برای شهرداری‌ها باید اصلاح شده تا عدالت واقعی برقرار شود.

شاخص توزیع اعتبارات به شهرداری‌ها باید اصلاح شود

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اظهار گلایه از تقسیم و توزیع نامناسب اعتبارات کمکی دولت به شهرداری‌ها اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری اردبیل خدمات بیشتری را ارائه می‌کند ضرورت دارد به همین نسبت اعتبارات بیشتری را نیز دریافت کند و در شأن مرکز استان نیست که از 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته از 50 میلیارد تومان وعده داده شده رئیس جمهور و دولت به شهرداری‌های استان تنها 2 میلیارد تومان نصیب مرکز استان شود.

وی ادامه داد: معاونت عمرانی استانداری که مسئولیت این کار اعم از تقسیم و توزیع اعتبارات بر عهده وی گذاشته شده است نباید در حق شهر اردبیل اجحاف کند بلکه ضرورت دارد در توزیع اعتبارات بازنگری صورت گرفته و بر اساس وسعت و جمعیت شهری و در نظر گرفتن محرومیت‌ها و وسعت خدمات این توزیع اعتبارات صورت گیرد.

رئیس شورای شهر اردبیل به رویه و سیاست غلط چند سال اخیر دولت در تقسیم و توزیع اعتبارات حمایتی از شهرداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: از چند سال پیش این توزیع با شاخص‌های غلط انجام شد که ضرورت دارد رویه اصلاح شده و شاخص سازمان شهرداری‌ها مدنظر باشد تا به تناسب جمعیت و وسعت شهری شهرهای مختلف از کمک‌های حمایتی دولت بهره‌مند شوند.

سرداری به تعامل مثبت و سازنده شهرداری و شورای شهر اردبیل با مسئولان شهری اشاره کرد و گفت: بودجه سال 92 شهرداری اردبیل آماده ارائه به شورا است که امیدواریم ظرف روزهای آینده و بر اساس تنظیم وقت استاندار اردبیل شاهد برگزاری مراسم تقدیم لایحه بودجه 92 شهرداری اردبیل به شورای شهر باشیم تا بتوان به سرعت در شورا لایحه را بررسی و تصویب کرده و برای اجرا تقدیم شورا کرد.

این مسئول به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: شورای شهر اردبیل حامی شهرداری و دلسوز برای خدمات‌رسانی بیشتر برای عموم مردم است و ما همانطوری که امسال با جدیت تمام کارهای گسترده‌ای را در سطح شهر انجام دادیم سال آینده نیز با پشتکار بیشتر و مصوب کردن لایحه بودجه به صورت عملیاتی و اجرایی سعی خواهیم کرد منافع مردم را بر تمام منافع ارجح دانسته و با جذب اعتبارات از طرق مختلف، بیشتر در مسیر خدمت‌رسانی گام برداریم.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود:‌ انتظار داریم در زمان استانداری اکبر نیکزاد رویه غلط دوران حقیقت‌پور و صابری که شورا و شهرداری به حاشیه رانده شده بود و از حمایت‌های دولتی بی‌بهره بود جبران شده و به هر نحو ممکن کارها با روند مطلوب‌تری پیگیری شود.

راه‌اندازی دکل‌های مخابراتی در چهار نقطه شهر

سرداری تصریح کرد: ما نباید واقعیت‌ها را نیز نادیده بگیریم چرا که دولت امسال نسبت به سال‌های گذشته با کمبود اعتبار و برخی نارسایی‌هایی روبرو است که قطعاً در این اوضاع و احوال حاد جذب و تخصیص اعتبارات ما انتظار فوق‌العاده‌ای نداریم بلکه انتظار ما این است که در توزیع اعتبارات قطعاً شهر اردبیل را با وسعت و جمعیت چندین برابری با سایر شهرها یکسان نبینند و بیشتر به این شهر در تخصیص اعتبارات کمک کنند.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: ما انتظار نداریم کمبود‌ها و کسری‌های استانداران سابق را استاندار فعلی جبران کند اما امیدواریم روال گذشته تغییر یافته و تصمیم‌گیری‌ها منطقی و همراه با تعامل و تبادل نظر باشد.

انتهای پیام/62001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول