اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل گروه ممیزی آموزشی تاند گیل خبر داد

آغاز برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان در روستاهای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل گروه ممیزی آموزشی تاند گیل از آغاز برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان خبر داد و گفت: آموزش روستاییان بر سبک زندگی آنها تاثیرگذار است.

آغاز برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان در روستاهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حسین متقی‌طلب بعد از ظهر امروز در جمع روستاییان شرکت کننده در کلاس‌های آموزشی روستای نخاله جعفری از توابع این شهرستان، با اشاره به ضرورت برگزاری انواع دوره‌های آموزشی در روستاهای گیلان به منظور توانمندسازی در عرصه‌های مختلف شغلی، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها به منظور بهبود شغلی روستاییان مدنظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر حمایت از روستاییان پس از فراگیری دوره‌های آموزشی از طرف مسئولان افزود: تاکنون رشته‌هایی مانند پرورش قارچ که به سرمایه‌گذاری بالا نیاز ندارد مورد استقبال روستاییان به ‌ویژه بانوان قرار گرفته است.

متقی‌طلب ارزش و جایگاه آموزش روستاییان را بر سبک زندگی آنها تاثیر‌گذار خواند و گفت: علاوه بر این آموزش در رشته‌های مختلف موجب بهبود شغلی روستاییان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان روستایی نه تنها مولدان آینده برای تامین مواد اولیه و فرآورده‌های غذایی و صنعتی در جامعه هستند، ادامه داد: روند رو به رشد و نفوذ روز افزون تکنولو‍ژی‌های اتوماسیون و مکانیزاسیون در مناطق روستایی و به تبع آنها مهاجرت‌های اجباری و جمعیت سرریز مناطق روستایی به شهرها موجب شده تا روستاییان بخش زیادی از جمعیت شهرنشین جامعه را تشکیل دهند.

این کارآفرین گیلانی خاطر نشان کرد: جوانان روستایی در صورت نامساعد بودن زندگی و مهیا نبودن یک بستر مناسب برای شکوفایی و پرورش علاوه بر اینکه نمی‌توانند مولدان خوبی در پیشبرد بخش کشاورزی باشند در بخش شهروندی نیز شهروندانی ماهر و موثر در جوامع شهری نخواهند بود.

وی با اشاره به شایستگی‌ها و ظرفیت‌های فطری این قشر، اذعان کرد: راکد ماندن و ناشکفته شدن این جمعیت مستعد تولید می‌تواند یکی از موانع مهم در راه توسعه کشور و منابع انسانی باشد.

متقی‌طلب جوانان روستایی را دارای نیازهای گسترده‌ای به آموزش‌های اصولی در زمینه‌های کشاورزی، حرف روستایی و صنایع جنبی کشاورزی و خانه‌داری دانست و افزود: آموزش‌ها و مهارت‌های مربوط به تجمع و ایجاد تشکل‌های تولیدی و رهبری محلی از طرف دیگر به منظور نیل به یک زندگی به نسبت مرفه و مترقی در روستاها می‌انجامد.

وی با بیان اینکه جوانان روستایی سرنوشت‌سازان فرهنگ، اقتصاد و آینده کشور هستند، تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی از سال 1385 تاکنون در روستاهای مختلف گیلان برگزار شده و بالغ بر 5 هزار نفر شرکت کننده در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند.

مدیر عامل گروه ممیزی آموزشی تاند گیل، یادآور شد: در پایان هر دوره از فراگیران توسط  سازمان فنی و حرفه‌ای آزمون انجام می‌شود و گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

وی بر نیازسنجی مطلوب از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای از روستاهای استان قبل از برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی طبق نیازسنجی مطلوب در روستاها در توانمندسازی روستای مورد نظر تاثیرگذار است.

متقی‌طلب با بیان اینکه با برگزاری این دوره‌های آموزشی برای مربیان حرف مختلف نیز اشتغالزایی صورت می‌گیرد، اذعان کرد: تاکنون برگزاری دوره‌های آموزشی در پایگاه‌های روستاهای رودسر، صومعه‌سرا، لاهیجان، لنگرود، تالش، بندر انزلی و ماسال آغاز شده است.

این مسئول از همکاری فرماندهان بسیج شهرستان‌ها، مسئولان پایگاه‌های بسیج روستایی در دو بخش خواهران و برادران و نیز اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای مورد نظر قدردانی کرد.

به گزارش فارس، برگزاری دوره‌های آموزشی پایگاه‌های روستایی که از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده تاکنون در روستاهای هفت شهرستان گیلان در رشته‌های مختلف فن‌ورز تلقیح مصنوعی، تعمیر کار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، پرورش ماهیان گرمایی، باغبان، هرس‌کار و ... اجرایی شده که با استقبال گسترده روستاییان مواجه شده است.

این دوره‌های آموزشی اغلب در مساجد، پایگاه‌های بسیج، کتابخانه و مراکز فنی و حرفه‌ای روستاها می‌شود.

انتهای پیام/84002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول