اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان:

نظارت برساخت و سازهای روستاها باید با دقت انجام شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رعایت ضوابط اجرایی و نظارت بر ساخت و سازهای روستاها باید با دقت انجام شود.

نظارت برساخت و سازهای روستاها باید با دقت انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالناصر مهرنیا صبح امروز در جلسه گردهمایی شوراهای اسلامی و دهیاران این شهرستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد 2 هزار و 900 روستای بالای 20 خانوار در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پراکندگی و وسعت زیاد استان باعث شده روند خدمت‌رسانی به مناطق محروم به کندی صورت بگیرد بیان کرد:  انعکاس و جمع بندی مشکلات مردم و انتقال آن‌ها به مسئولان و از طرفی  توسعه و عمران و نظارت بر ساخت و سازها از وظایف ذاتی و اصلی دهیاران است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: دهیاری به عنوان نهاد عمومی، خودکفا تعریف شده و باید درآمدزایی ایجاد کنند تا بتوانند توسعه منطقه را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه داشتن برنامه برای دهیاری‌ها امری ضروری است، اضافه کرد: رعایت ضوابط اجرایی و نظارت بر ساخت و سازهای روستاها باید با دقت انجام شود زیرا همین روستاها هستند که در آینده با توجه به افزایش جمعیت و توسعه منطقه‌ تبدیل به شهر می‌شوند و باعث ایجاد مشکلات متعددی در برنامه‌‌ریزی شهری شده و روند توسعه را با معضلات رو به می‌کند.

مهرنیا با تاکید بر همراهی و مشارکت همه جانبه مردم با دهیاران گفت: دهیاری‌ها طی 8 سال اخیر راه‌‌اندازی شده که با همکاری مردم، شوراهای اسلامی و مسئولان منطقه، توسعه و آبادانی خوبی را در راستای خدمت به مناطق کم برخوردار رقم زدند.

وی با اشاره به وجود مشکلات متعددی در روستاها گفت: کارهای بزرگی برای توسعه مناطق روستایی انجام شده که آثار آن نیز در منطقه قابل دیدن است، اما تلاش کنیم تا مشکلات را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاریخ کشور ما روزهای حماسی و حساس زیادی را بعد از انقلاب اسلامی سپری کرده که فقط با حضور و همراهی موثر بوده بوده است.

انتهای پیام/75004/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول