اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون توسعه شورای اسلامی شهر رشت:

افزایش تعرفه عوارض ساخت و ساز رشت را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت گفت: افزایش تعرفه عوارض شهرداری و تورم، ساخت و سازهای رشت و قدرت خرید را کاهش می‌دهد.

افزایش تعرفه عوارض ساخت و ساز رشت را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، موسی ناصح در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه بودجه شهرداری و دفترچه تعرفه عوارض سال آینده در حال تدوین است، اظهار کرد: ضروری است اعضای شورا شرایط اقتصادی کشور و وضعیت تورم را در بودجه مذکور در نظر بگیرند.

وی افزود: افزایش تعرفه عوارض و افزایش تورم قدرت خرید شهروندان را کاهش می‌دهد و همین امر موجب کاهش ساخت و ساز در شهر رشت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه افزایش بهای صدور پروانه و عوارض نوسازی، انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و سازها را کاهش می‌دهد، گفت: در عمل نیز درآمدهای شهرداری در این بخش از کدهای درآمدی محقق نمی‌شود. 

وی در ادامه به مطالعات زمین‌شناسی احداث قطار شهری اشاره کرد و یادآور شد: با وضعیت ناپایدار بودجه و درآمدی دولت، به نظر می‌رسد صرف بودجه برای مطالعات این پروژه بی‌نتیجه باشد و با اینکه دولت قبول کرده اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را تامین کند اما قطار شهری سرانجامی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه جلسه مذکور ترمیم ترانشه‌های سطح شهر را ضروری دانست و اظهار کرد: شهردار تلاش کند در آستانه نوروز ترمیم روکش آسفالت به ویژه در خیابان‌های مرکزی شهر را در دستور کار قرار دهد و در این راه از توان شرکت‌های خصوصی که اعلام آمادگی کرده‌اند، بهره گیرد.

محمود مباحی با ابراز تاسف از تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت CNG در رشت اذعان کرد: شرکتی که این جایگاه‌ها را در اختیار داشت، ظاهرا در کل کشور دچار تخلف شده و با رانت و رابطه و نپرداختن بدهی‌های کلان به اداره گاز، موجب تعطیلی این جایگاه‌ها شده است.

انتهای پیام/2300/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول