اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

سطح کیفی ساخت و سازها در قزوین افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: با برگزاری همایش‌ها و جلسات متعدد در استان قزوین و هماهنگی با مسئولان استان امیدواریم ارتقای سطح کیفی ساخت و سازها در استان قزوین را طی سال‌های آینده شاهد باشیم.

سطح کیفی ساخت و سازها در قزوین افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمودرضا طاهری در نخستین همایش استاندارد مصالح و ساخت و ساز ایمن با رویکرد زلزله بم که با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین، اداره‌کل استاندارد، استانداری قزوین، شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد، بیان داشت: 500 سال قبل از میلاد مسیح بزرگ‌ترین بنای خشتی دنیا در بم ساخته شد و اکنون به دلیل زلزله بم این بنای با ارزش از بین رفته است.

وی افزود: اما ما هنوز افتخار می‌کنیم به کشوری که در آن زندگی می‌کنیم و بناهایی داریم که بیش از 200 یا 300 سال قدمت ساخت دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کاری که گذشتگان ما انجام دادند ما به آن می‌بالیم، بنا بر این باید کاری کنیم که آیندگان نیز به ما ببالند، سازندگان ما باید به این فکر باشند که ساختمان‌هایی را بنا کنند که طراح آن برای آیندگان قابل تحسین باشد، قطع یقین کاری که در عصر حاضر انجام می‌دهیم توسط آیندگان رصد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به بناهای تاریخی استان عنوان کرد: در استان قزوین بناهای تاریخی با گل و خشت سالیان دور ساخته شده است که هنوز هم که به آنها نگاه می‌کنیم به عظمت آنها پی می‌بریم و سازندگان آنها از دید ما قابل تحسین هستند.

طاهری افزود: بنابراین ما نیز باید راه گذشتگان خود را ادامه دهیم و با ساخت بناهای استاندارد و مقاوم که معماری ایرانی و اسلامی نیز در آن رعایت شده است، اثرات ماندگاری را برای آیندگان برجای بگذاریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های سازه‌های استاندارد اظهار داشت: وقتی در خصوص سازه‌های استاندارد بحث می‌شود، قطع یقین سه عنصر در این سازه‌ها بیش از بقیه موارد حائز اهمیت است که شامل طراحی استاندارد، مصالح استاندارد و نظارت استاندارد می‌باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: به منظور برخورداری از ساختمان‌های استاندارد و با کیفیت نمی‌توان فقط روی یکی از این موارد تأکید کرد و به یکی از این موارد تکیه کنیم، بنا بر این این سه مقوله باید در کنار هم و با هم در یک ساختمان لحاظ شود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین با اشاره به نقش برگزاری همایش‌هایی که در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه برگزار می شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی خشت اول بنا است، لذا باید همایش‌های این‌چنینی بیشتر برگزار شود، زیرا این همایش‌ها در فرهنگ‌سازی در بین مردم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

طاهری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص استاندارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند: «به مسئله استاندارد بسیار اهمیت دهید، ما بدون استاندارد نخواهیم توانست وارد بازار جهانی شویم.»

وی افزود: قطع یقین اگر بخواهیم ساخت و سازی را که در حال حاضر در سطح کشور انجام می‌دهیم در بازارهای جهانی ارائه دهیم، باید نمونه‌های استانداردی از ساخت و سازها را برای ارائه در اختیار داشته باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: بنابراین تمام این موارد به اهمیت استاندارد اشاره دارد، لذا در تمام کارهایی که انجام می‌دهیم باید استانداردهای خاص آن کار را در نظر گرفته و در انجام کار لحاظ کنیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: با تبادل نظر و جلساتی که بین اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی برگزار شد، توانستیم به نوعی این حرکت را آغاز کنیم و امیدواریم با حرکت‌هایی که از طرف سازمان‌های ذیربط انجام می‌شود، بتوانیم در این استان کارهای جدیدی را انجام دهیم.

طاهری افزود: خوشبختانه در استان قزوین مسئولان در مقوله‌های استاندارد، ساخت و ساز و کیفیت همکاری خوبی با اداره کل استاندارد استان دارند که جای بسی خوشحالی دارد، زیرا در بسیاری از استان‌ها این ارتباطات، ارتباطات مفید و کارسازی نیست.

انتهای پیام/77001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول