اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور فرهنگی کمیته امداد استان زنجان خبر داد

بهره‌مندی بیش از 1300 نفر از برنامه‌های پیش‌گیرانه اعتیاد در کمیته امداد

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از بهره‌مندی بیش از یک هزار و 300 نفر از برنامه‌های پیش‌گیرانه کمیته امداد استان زنجان خبر داد.

بهره‌مندی بیش از 1300 نفر از برنامه‌های پیش‌گیرانه اعتیاد در کمیته امداد

محمدرضا صراطی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ارتقای سطح دانش جامعه موجب افزایش سلامت و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله اعتیاد به مواد مخدر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اساسی‌ترین پیش نیاز موفقیت در هر یک از راهبردهای افزایش سلامت، توجه به ویژگی‌های مخاطبین و نیازهای آنها است، اضافه کرد: خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد به علت شرایط ویژه‌ای که دارند، از نرخ آسیب‌پذیری بالایی برخوردار بوده و همین امر انجام اقدامات جدی و پیش‌گیرانه بیشتری را در این زمینه می‌طلبد.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه هدف کمیته امداد را خانوارهای بی‌سرپرست، بدسرپرست و معتاد، سالمند، بیمار، زندانی و ... تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: یکی از محورهای مهم پیش‌گیرانه‌ای که همواره مورد توجه امدادگران بوده و در این خصوص اقدامات چشم‌گیری انجام شده است، بحث آموزش مددجویان در زمینه پیش‌گیری از اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده است، اضافه کرد: شناسائی گروه های در معرض آسیب به طرق مختلف (نظام جامع آموزشی، اردوها، مشاوره و ....)، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری سالانه متناسب با اولویت‌ها (با هماهنگی مرکز - ستاد مبارزه با مواد مخدر)، بهره‌گیری از اساتید، مشاورین خانواده و دینی، علمی و آموزشی و ... (با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان) از اقدامات انجام شده در بحث پیش‌گیری از اعتیاد مددجویان است.

صراطی در ادامه به ارائه آماری از آموزش‌های صورت گرفته در بحث پیشگیری از اعتیاد پرداخت و گفت:‌ در هشت ماهه امسال کارگاه‌های آموزشی پیش‌گیری از اعتیاد برای یک هزار و 357 مددجوی زنجانی در قالب 40 جلسه آموزشی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در این دوره‌ها 30 نفر زنان دارای همسران و فرزند در معرض خطر، 123نفر از زنان دارای سرپرست زندانی، 608 نفر از جوانان و نوجوانان، 10 نفر از  کودکان در معرض خطر و 556 نفر از مادران سرپرست خانوار حضور داشتند.

انتهای پیام/73005/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول