اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای شکل‌گیری کمیته امداد در چرام تاکنون

کمیته امداد 273 مسکن مددجویی در چرام ساخته است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد چرام گفت: از ابتدای شکل‌گیری کمیته امداد در چرام تاکنون، این نهاد 273 مسکن مددجویی در شهرستان چرام ساخته است.

کمیته امداد 273 مسکن مددجویی در چرام ساخته است

 علی‌حسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به فعالیت کمیته امداد چرام قبل و بعد از انقلاب و با بیان اینکه این نهاد به دستور امام خمینی (ره) تشکیل و در سال 62 در چرام راه‌اندازی شد، تعداد خانوار تحت پوشش کمیته امداد چرام را 2 هزار و 343 مورد عنوان کرد.

رئیس کمیته امداد چرام اظهار کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز فعالیت مجدد بخش‌های اداری، اقتصادی و فرهنگی کشور، لزوم حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌های نظام قرار گرفت.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی با هدف یاری کردن محرومان و مستضعفان، امداد درماندگان و آسیب‌‌دیدگان و خودکفا کردن محرومان تشکیل شده است.

این مسئول بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان و تأمین نیازهای حمایتی، معیشتی، فرهنگی و ارتقای سطح زندگی آنها در حد امکان و شناسایی افراد و خانواده‌های لازم‌الحمایه در شهر، روستا و عشایر را از وظایف کمیته امداد دانست.

مظاهری در ادامه به عملکرد کمیته امداد چرام اشاره و عنوان کرد: این نهاد تاکنون 2 هزار و 343 مورد کمک‌هزینه معیشتی پرداخت کرده است که مبلغ آن 15 میلیارد و 842 میلیون و 581 هزار ریال بوده است.

وی احداث مسکن مددجویی را 273 مورد اعلام کرد و گفت: وام خودکفایی، خدمات‌درمانی، تعمیر مسکن مددجویی و معافیت انشعابات، وام کارگشایی و درمان از دیگر خدمات این نهاد حمایتی در شهرستان چرام طی سال جاری بود.

این مسئول خدمات، دانشجویی و دانش‌آموزی، آموزش مهارت‌های شغلی، کمک‌هزینه ایتام و اکرام، کمک هزینه‌های موردی بلاعوض و پرداخت جهیزیه را از فعالیت‌های کمیته امداد چرام ذکر کرد.

رئیس کمیته امداد چرام با اشاره به فرمایش امام راحل که «همین محرومین به مملکت خدمت کردند و قیام کردند و با دست همین طبقه این نهضت به اینجا رسیده است»، متذکر شد: حضرت امام خمینی (ره) توجه ویژه‌ای به قشر محروم جامعه داشتند.

وی با تاکید بر اینکه کوشش در رفع نگرانی‌ها و گرفتاری‌های مستمندان به عهده افرادی است که از درآمد بیشتری برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: افرادی هم که درآمد کمتری دارند، می‌توانند به اندازه وسعشان در این امر خداپسندانه شرکت کنند و از اجر و پاداش معنوی آن برخوردار شوند.

مظاهری یکی از نکات اخلاقی و مهم در امر نیکوکاری و خدمت به محرومان را این دانست که به هنگام دستگیری از نیازمندان، باید روشی را در پیش گرفت که شخصیت آنها حفظ شود و احساس حقارت و شکست نکنند.

این مسئول دستگیری از محرومان و مستمندانِ جامعه را از وظایف ملی و مذهبی مردم ایران دانست و اذعان داشت: مردم مسلمان و متدین ایران اسلامی، بر اساس باورهای دینی و ارزش‌های انسانی، همواره در راه کمک به دیگران گام برداشته و در این مسیر الهی، نام نیکی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی، مسئولیت بسیار سنگین و در عین حال ظریفی را بر عهده دارد، یادآور شد: کمیته امداد باید به گونه‌ای با افراد مستمند برخورد کند که احساس حقارت و سرشکستگی نکنند.

مظاهری مهم‌ترین رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) را  کوشش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه اسلامی و کمک به اقشار مستضعف و محروم برشمرد و گفت: بر همین اساس است که مقام معظم رهبری، مهم‌ترین مسأله نظام اسلامی را، خدمت به محرومان و رفع فقر و محرومیت دانسته است.

انتهای پیام/82002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول