اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

اجرای 1220 طرح خودکفایی ویژه مددجویان کمیته امداد در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از اجرای هزار و 220 طرح خودکفایی ویژه مددجویان زیرپوشش کمیته امداد خبر داد.

اجرای 1220 طرح خودکفایی ویژه مددجویان کمیته امداد در قم

عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه در سال جاری هزار و 220 طرح خودکفایی با اعتباری بالغ بر 64 میلیارد ریال توسط کمیته امداد اجرا شده است گفت: مشکلی در پرداخت تسهیلات اشتغال و آموزش‌های مهارتی برای مددجویان و فرزندان آنها وجود ندارد ولی همکاری با آنها در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی مطابق ابلاغیه صورت گرفته مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 130 هزار صندوق صدقات کوچک، متوسط و بزرگ در قم توزیع شده است ابراز داشت: کمک‌های مردمی واریزی به این صندوق‌ها ماهیانه 4 میلیارد و 600 میلیون ریال است که سرانه هر نفر در ماه 400 تومان است، یعنی به طور میانگین هر فرد ساکن در قم ماهیانه 400 تومان صدقه به صندوق‌های امداد واریز می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون صدقات مردم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است عنوان کرد: این نشان می‌دهد که رسیدن سرانه کمک‌های صدقات مردمی از 400 تومان به هزار تومان در هر ماه دور از دسترس نیست.

وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد حامیان ایتام 11 هزار و 260 نفر بود که امسال این تعداد به 13 هزار و 500 حامی افزایش داشته است و رشد 16 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

جلالی در ادامه با بیان اینکه 2 هزار و 800 فقره وام قرض الحسنه به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد پرداخت شده است اظهار کرد: در تأمین مسکن مددجویان نیز نهضت مسکن‌سازی را در قم شروع کردیم و در این راستا تاکنون 120 واحد را واگذار کرده‌ایم، ضمن اینکه 280 واحد در حال تکمیل است. همچنین تعمیر و بازسازی یک‌هزار و 500 واحد مسکن را در برنامه داشتیم که بخش عمده‌ای از آن انجام شده است.

وی از راه‌اندازی مرکز تخصصی و کلینیک مشاوره در مجتمع فرهنگی ولایت خبر داد و افزود: مقدمات احداث کانون پیروان ولایت در منطقه شش شهرداری نیز فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت خیرخواهانه موسسات خیریه خواستار نظارت هرچه بیشتر دستگاه‌های مسئول بر عملکرد موسسات خیریه شد و گفت: هیچ گزارشی از عملکرد موسسات خیریه در قم که از دستگاه‌های مسئول مجوز گرفته‌اند منتشر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این حق مردم است که از عملکرد و تراز مالی موسسات خیریه مطلع باشند زیرا موسسات خیریه که مجوز فعالیت دارند طبق قانون موظفند در پایان هر سال عملکرد مالی خود را مشخص کنند که این امر در قم مشاهده نمی‌شود و امیدواریم مسئولان به این مقوله توجه داشته باشند.

انتهای پیام/2258/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول