اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد نهبندان خبر داد

پرداخت 18 میلیارد ریال مستمری به مددجویان نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان از پرداخت مبلغ 18 میلیارد و 500 میلیون ریال مستمری به مددجویان این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

پرداخت 18 میلیارد ریال مستمری به مددجویان نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، علی قریب اظهار کرد: سیاست کمیته امداد کاهش مستمری‌بگیری و توانمندسازی خانواده‌ها با ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد مددجویان مستمری‌بگیر این نهاد 3 هزار و 700 خانوار هستند که به دلایلی از قبیل فوت سرپرست، طلاق، متارکه، از کار افتادگی سرپرست، معلولیت سرپرست و بدسرپرستی زیر پوشش این نهاد قرار گرفتند که به آنان علاوه بر مستمری با توجه به شرایط خانواده‌ها، خدمات تحصیلی، عمرانی، درمانی، اشتغال، اکرام، مشاوره، وام کارگشایی و بیمه ارائه می‌‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد 627 سرپرست خانوار زیر 60 سال برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر معرفی شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد 124 نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

قریب تصریح کرد: رسانه و خبرنگاران باید کمک کنند تا فرهنگ کار و تلاش و اشتغال به خوبی در جامعه تبیین شود تا مددجویان این نهاد به جای امید بستن به مبالغ بسیار اندک مستمری‌ها، به فکر کار و کسب درآمدزا باشند که در این راه کمیته امداد همواره پشتیبان آنها خواهد بود.

وی از پرداخت مبلغ 18 میلیارد و 500 میلیون ریال مستمری به مددجویان این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

اجرای 813 جلسه طرح فلاح برای مددجویان خراسان جنوبی

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طی 9 ماهه سال جاری طرح فلاح در 813 خانواده مشمول نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده استان اجرا شد.

 

محمد عرب گفت: 18 هزار و 500 نفر از مددجویان زیر پوشش با حضور 35 نفر از مشاوران مذهبی و متخصص در امور دینی و دارای تحصیلات حوزوی در زمینه مباحث شرعی، احکام و پاسخ به سوالات و شبهات در مدت زمان بیش از 12 هزار ساعت آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را تقویت عزت و کرامت انسانی، ایجاد روحیه خودباوری، آگاهی‌بخشی خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی، تلاش برای حفظ و رعایت شئونات اسلامی و رشد بصیرت دینی در میان خانواده‌های مددجو و نسل جوان عنوان کرد.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی 9 ماهه امسال طرح فلاح در 813 خانواده مشمول نظام جامع آموزشی تربیتی خانواده استان اجرا شد، اذعان داشت: مبلغی بیش از 203 میلیون ریال به منظور اجرای این طرح در استان هزینه شده است.

انتهای پیام/2248/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول