اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری صورت گرفت

اجرای طرح «فرد به فرد» نهضت سوادآموزی در زرآباد

خبرگزاری فارس: رئیس نهضت سوادآموزی کنارک گفت: به منظور با سواد کردن افراد بی‌سواد، طرح «فرد به فرد» نهضت سوادآموزی از ابتدای سال‌جاری در شهر زرآباد به اجرا درآمده است.

اجرای طرح «فرد به فرد» نهضت سوادآموزی در زرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، هادی ارجونی پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی سوادآموزی که به همت نهضت سوادآموزی کنارک، بخشداری زرآباد و با حضور آموزشیاران نهضت سوادآموزی و جمعی از معتمدین، مسئولان شهرستان و بخش زرآباد برگزار شد اظهار داشت: هدف از تأسیس نهاد نهضت سوادآموزی در واقع یک هدف الهی و اسلامی در راستای تحول سوادآموزی در کشور است.

وی افزود: آموزشیاران نهضت، خادمان سوادآموزی هستند که با صبر، تحمل و بردباری وظایف خود را انجام می‌دهند.

رئیس نهضت سوادآموزی کنارک بیان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و احصاء جمعیت بی‌سواد بخش زرآباد، علی‌رغم تلاش‌هایی که در گذشته برای سواد دار کردن افراد بی‌سواد در زرآباد صورت پذیرفته اما از ابتدای سال‌جاری برنامه ویژه طرح «فرد به فرد» در حال انجام است.

ارجونی اضافه کرد: طرح ویژه «فرد به فرد» به این‌گونه است که هر شخصی متولی مستقیم با سوادی یک نفر و یا چند نفر است.

وی ادامه داد: از مجموع 53 آموزشیار در شهرستان کنارک، 22 نفر در مدارس، 20 نفر در طرح نهضت سوادآموزی و 9 نفر هم مسئول سوادآموزی هستند که هم اکنون هفت آموزشیار فعال و مسئول سوادآموزی در بخش زرآباد مشغول فعالیت هستند.

رئیس نهضت سوادآموزی کنارک گفت: با استفاده از طرح واگذاری، افراد باسواد هر خانواده مسئول آموزش بی‌سوادان آن جامعه هستند.

ارجونی همچنین از همکاری مسئولان و معتمدین شهر زرآباد در تأمین نیروی انسانی در طرح «فرد به فرد» تقدیر و تشکر کرد.

یکی از علمای اهل سنت زرآباد نیز در ادامه این گردهمایی گفت: آموزش از نکات کلیدی توسعه فرهنگی جامعه محسوب می‌شود و معلمی مقام انبیاء است.

مولوی یعقوب ولی‌هادی خواستار همت ویژه برای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در بخش زرآباد شد.

بخشدار زرآباد نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: پرونده اعمال انسان پس از مرگ با صدقات جاریه که یکی از آن‌ها در اختیار گذاشتن علم و کمک به سوادآموزی و دعای نوسوادان است مفتوح و جزو اعمال نیک وی به‌شمار خواهد آمد.

مجتبی شجاعی افزود: بیاییم تلاش کنیم با یک همت ویژه نهضت سوادآموزی را در بخش زرآباد به عنوان یک پروژه مهم تلقی کرده و از ظرفیت‌های موجود با حداکثر توان در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی و رشد سواد در منطقه بهره جوییم.

وی گفت: از این پس با تصمیماتی که اتخاذ شده، دهیاران موظف هستند در کنار سایر وظایف خود نسبت به شناسایی افراد بی‌سواد و رصد فضای علمی حاکم بر روستاها اقدام و ارتباط تنگاتنگی با نهضت سوادآموزی داشته باشند.

بخشدار زرآباد بیان داشت: شوراهای اسلامی نیز ضروری است همانند گذشته و با انرژی مضاعف همراه و یاریگر آموزشیاران نهضت سوادآموزی باشند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و جوایزی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی خواهر و برادر شاغل در روستاهای زرآباد تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/75002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول