اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد

مراجعه سالانه 100 میلیون مورد ازدواج و طلاق به دفاتر رسمی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مراجعه سالانه بیش از 100 میلیون مورد مراجعه به مجموعه ادارات و دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق در کشور خبر داد.

مراجعه سالانه 100 میلیون مورد ازدواج و طلاق به دفاتر رسمی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد تویسرکانی در نشست با کارکنان اداره ثبت احوال استان خوزستان و جامعه سردفتران استان که در دادگستری‌ کل خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه خدماتی که در سازمان ثبت اسناد و املاک می‌شود، به مرز 40 میلیون خدمت در سال رسیده ‌که تناسبی با مجموعه منابع انسانی این سازمان ندارد.

وی افزود: در سال جاری و بخشی از پایان سال گذشته موانع بیشتری بر سازمان ثبت اسناد و املاک تحمیل شد و بیش از گذشته با محدودیت منابع و امکانات مالی مواجه شدیم اما با این وجود، ارائه خدمات مجازی در روند انتقال از وضعیت قدیمی به وضعیت جدید و در حوزه‌های مختلف توسعه یافته است.

*همه حوزه‌های فعالیت سازمان ثبت املاک و قوه قضائیه به روز می‌شود

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه همه حوزه‌های فعالیت اعم از تثبیت مالکیت‌های اموال غیرمنقول، امور ملاک، امور اسناد در دفاتر رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری در حال تحول و گذار از مرحله‌ای سنتی به مرحله جدید است، گفت: در حوزه اجرا، ثبت شرکت‌ها، اسناد و سردفتران نیازمند توسعه سریع فناوری‌ها و تبدیل وضعیت موجود هستیم و باید سرعت توسعه و تحولات در استان‌ها افزایش را ارتقا دهیم.

*سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سالانه بیش از 35 میلیون خدمت ارائه می‌دهد

تویسرکانی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سالانه بیش از 35 میلیون خدمت ارائه می‌دهد، تصریح کرد: سالانه بیش از 100 میلیون مورد مراجعه به مجموعه ادارات و دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق انجام می‌شود که این تعدد مراجعات علاوه بر تحمیل هزینه به مراجعین و منابع مالی، موجب آسیب‌پذیرتر شدن منابع انسانی و بروز مشکلاتی که در مسیر ارتقای سلامت اداری می‌شود.

*سالانه حدود 24 میلیون سند رسمی در کشور صادر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود 24 میلیون سند رسمی در کشور صادر می‌شود، همچنین میلیون‌ها استعلام در حوزه‌ نقل و انتقال و اموال غیرمنقول بین دفاتر و ادارات ثبت جابه‌جا می‌شد که در بعضی موارد ده‌ها و صدها نفر دلال در این زمینه وارد می‌شدند که با ساز و کار فراهم شده و مکانیزه شدن امور، بخش زیادی از کار به سرعت و دقت انجام و از همه مهم‌تر ارتقای سلامت کار تامین خواهد شد.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان اظهار کرد: دفاتر اسناد رسمی، فرصت بسیار ارزشمندی برای قوه قضائیه و سازمان ثبت است که متشکل از 7 تا 8 هزار نفر از حقوقدانان در قالب سردفتران و چندین هزار نفر دفتریار است.

انتهای پیام/72001/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول