اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضاییه:

کانون‌های مساجد از مراکز مهم بصیرت‌آفرین در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: همایش فرزندان روح‌الله با حضور معاون اول قوه قضاییه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی و مدیران و اعضای کانون‌های مساجد در مهدیه مشهد برگزار شد.

کانون‌های مساجد از مراکز مهم بصیرت‌آفرین در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در ابتدای این مراسم، سید سعید سرابی؛ مدیر کل اداره ارشاد خراسان‌رضوی، با اشاره به حضور پررنگ خراسان‌رضوی و مشهد در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم خراسان‌رضوی با حضور در 8 و 9 دی ماه 88 بار دیگر از آرمان‌های ولایت فقیه حمایت کردند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در روز بصیرت و میثاق با ولایت هر سال پرشورتر برگزار می‌شود، افزود: جامعه فرهنگی همپا با آحاد مردم برای بزرگداشت این روز حضور داشتند.

سرابی با اشاره به برپایی نمایشگاه بصیرت و میثاق با ولایت در سالروز 9 دی 88، تاکید کرد: کانون‌های مساجد از فرصت‌ها برای تجدید میثاق با ولایت و رهبری مانند دیگر نهادهای فرهنگی استفاده می‌کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی؛ معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مساجد و ائمه جماعات برای بیان معارف دین در بین مردم نقش ارزنده‌ای دارند، گفت: مساجد و کانون‌های مساجد یکی از مراکز مهم بصیرت‌آفرین در جامعه هستند.

وی به نقش مساجد به عنوان یکی از مراکز مهم و حساس در بصیرت‌آفرینی اشاره و اظهار کرد: بینش انسان با تعقل، تفکر و اندیشه نسبت به یک پدیده به معنای بصیرت است.

وی با اشاره به نقش مهم مساجد و ائمه جماعات برای بیان معارف دین در بین مردم، افزود: بیان معارف دینی در هجوم فکری دشمنان انسان را دارای عقیده استوار و راسخ می‌کند.

رئیسی اشاره‌ای به برنامه‌ریزی‌های دشمن بعد از انتخابات 88 داشت و گفت: کانون‌های مساجد با مرکزیت مساجد، شبکه‌های اجتماعی قوی ایجاد کرد که توانست برنامه‌های دشمنان را خنثی سازد.

وی کانون‌های مساجد را عاملی در جهت‌دهی به مردم و حلقه وصل بین آن‌ها دانست و اظهار داشت: عاشورا درس امید و تقوا را به جهانیان عرضه کرد و فطرت‌های پاک را به امید رسیدن معبود واقعی بیدار کرد.

رئیسی از در اختیار گرفتن سایت‌های خبری و بیش از سه هزار کانال ماهواره‌ای برای انتشار اخبار غلط توسط دشمنان خبر داد و بیان داشت: تقوای خدا سبب تمییز بین حق و باطل است که مردم در 8 و 9 دی ماه 88 این امر را به خوبی نشان دادند.

معاون اول قوه قضاییه اشاره‌ای به انقلاب در کشورهای اسلامی داشت و افزود: دشمن به دنبال ایجاد غفلت در بین مسلمانان است اما انقلاب اسلامی توانست فطرت‌های پاک و بیدار در سایر کشورهای اسلامی را بیدار کند.

وی همچنین به انتخابات آتی و قانونمندی کاندیداها و هواداران آن‌ها اشاره کرد و افزود: رعایت اخلاق الهی در انتخابات رمز موفقیت در همه عرصه‌ها است.

انتهای پیام/70003/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول