اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

صدور سند تک‌برگ پدیده زمین‌خواری را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت طرح کاداستر گفت: صدور سند تک‌برگ عاملی برای جلوگیری از جعل اسناد و پدیده زمین‌خواری است.

صدور سند تک‌برگ پدیده زمین‌خواری را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک، احمد تویسرکانی با اشاره به اهمیت طرح کاداستر اظهار داشت: صدور سند تک‌برگ عاملی برای جلوگیری از جعل اسناد و پدیده زمین‌خواری است.
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در جمع مدیران واحدهای ثبتی، سران دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق همچنین کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی سخن می گفت، با اشاره به سال جهاد اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک مسئول تثبیت مالکیت مشروع اشخاص است و این وظیفه مهم در مأموریت‌ها و فرآیندهای آن نهادینه شده است.
وی با تأکید بر نیاز ضروری کشور به طرح کاداستر برای صدور سند تک‌برگ به منظور جلوگیری از جعل و پدیده زمین‌خواری تصریح کرد: با اصلاح روش‌ها و به کارگیری فناوری نوین بروز هرگونه مشکل در حوزه تثبیت مالکیت از بین خواهد رفت زیرا روش‌های سنتی گذشته پاسخگوی نیازهای امروزی مردم نیست.
تویسرکانی، ثبت آنی معاملات، اجرای طرح کاداستر و تکمیل بانک جامع املاک را از اولویت‌های کاری سازمان دانست و افزود: بانک جامع املاک نیاز مبرم و اصلی برای ساماندهی املاک کشور است که باید با جدیت توسط واحدهای ثبتی دنبال شود.
معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق همچنین نقش آنها در ارتقای نظم حقوقی جامعه گفت: با نصب دستگاه pos در دفاتر اسناد رسمی حجم بالایی از مراجعات به بانک‌ها کاهش یافته و به لحظه می‌توان میزان و نوع معاملات در کشور را بررسی کرد و این موضوع در حوزه اقتصادی، اجتماعی و حقوقی کاربرد مهمی دارد و تأثیرات بسیار خوبی را برای جامعه و مردم خواهد داشت. 
تویسرکانی با اشاره به درآمدزایی اداره کل ثبت اسناد و املاک برای استان گفت: این درآمدزایی کمترین بهره را برای خود اداره کل ثبت دارد و به خاطر این موضوع ما در استان با بسیاری از کمبودها و مشکلات مواجه هستیم.  
عبدالحسین جلیلی‌نمین مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات در ساختار تشکیلاتی کمبود امکانات و نیروی انسانی همچنین تکالیف جدیدی که بر اساس برنامه پنجم توسعه بر دوش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نهاده شده است، افزود: با این شرایط در برنامه‌ریزی دقیق در زمینه پیشبرد اهداف سازمانی دچار مشکل جدی خواهیم شد.
وی تصریح کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌شرقی آمادگی آن را دارد که اسناد دفترچه‌ای قدیمی را به اسناد مالکیت جدید تبدیل کند و از مردم درخواست کرد که در اسرع وقت و به تدریج با مراجعه به این اداره کل و واحدهای دیگر ثبتی استان آذربایجان‌شرقی برای تعویض اسناد مالکیتی خود اقدام کنند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول