اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون قوه قضاییه صورت گرفت

اعطای گواهینامه به اعضای نمونه هسته‌های مردمی سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: طی مراسمی اعضای نمونه هسته‌های مردمی سیستان‌وبلوچستان با حضور معاون ستاد مردمی پیشگیری وحفاظت اجتماعی قوه قضاییه گواهینامه آموزشی دریافت کردند.

اعطای گواهینامه به اعضای نمونه هسته‌های مردمی سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل سیستان‌و‌بلوچستان، عبدالله نجفی در این مراسم اظهار داشت: ایجاد و توسعه هسته‌های مردمی در محلات، مجتمع‌های مسکونی و اقشار مختلف با هدف شناسایی، گزارش‌دهی و پیشگیری مردمی از وقوع جرم و ناهنجاری، یکی از مهمترین راهبردهای حوزه پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی است‌.

وی افزود: به منظور بهره‌گیری از توان و ظرفیت هسته‌ها و ستاد های مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی در پشتیبانی از دستگاه‌های فعال در امر پیشگیری تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

نجفی به نحوه تشکیل هسته‌ها اشاره کرد و گفت: هسته‌های ستاد باید در قالب هسته‌های 10 نفره تشکیل و مسئول هر هسته با تشکیل جلسات منظم با اعضای هسته معضلات محله خود را شناسایی و طبق اولویت‌بندی راهکارهای ریشه‌ای را برای رفع آن معضل بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعضای هسته بعد از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که معضل مطرح شده قابل حل و فصل نیست، باید به سازمان‌های دولتی مربوطه اعلام تا اقدامات لازم از این طریق صورت گیرد.

نجفی با بیان اینکه تنها سلاح اعضای هسته‌ها عقل و زبان آن است گفت: اعضای هسته باید توجه داشته باشند که برای فعالیت خود و اثر بخشی آن باید تنها از سلاح عقل و زبان نرم استفاده کنند.

معاون ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر این که هیچ یک از اعضای هسته نباید به صورت انفرادی عملی را انجام دهد، تصریح کرد: برای انجام هر اقدامی باید حداقل سه نفر از اعضا با هم متحد شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

در پایان این مراسم گواهینامه آموزشی به اعضای نمونه هسته‌های مردمی سیستان‌وبلوچستان اعطاء شد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول