اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهبردی قوه قضاییه خبر داد

ورود سالانه 600 هزار نفر به زندان‎های کشور

خبرگزاری فارس: معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: سالانه 600 هزار نفر به دلیل ارتکاب جرایم مختلف وارد زندان‎های کشور می‎شوند.

ورود سالانه 600 هزار نفر به زندان‎های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدباقر ذوالقدر صبح امروز در نشست شورای قضایی استان بوشهر اظهار داشت: به همین میزان نیز خروجی زندانی در سال داریم.

وی افزود: این میزان جمعیت ورودی زندان‎ها قابل قبول و زیبنده کشور نیست و باید به سمتی برویم که کاهش ورودی‎ها و افزایش خروجی‎ها را در زندان‎ها شاهد باشیم.

ذوالقدر ادامه داد: تلاش ما کاهش زمینه‎های ارتکاب به جرم در جامعه است و نظارت همه‌جانبه بر عملکرد دستگاه قضا در استان‎ها نیز در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است، هر چند در سال‎های گذشته نیز نظارت انجام شده اما به این صورت و با این وسعت کار نبوده است.

وی بیان کرد: رویکرد ما توجه قوه قضاییه به سرپنجه‎های اجرایی در انجام وظایف و ماموریت‎های دستگاه قضا در کشور است و نظارت ستادی و راهبردی برای درک دقیق‎تر واقعیت‎های جاری در صحنه انجام می‎شود.

ذوالقدر تصریح کرد: نظارت و ارزیابی عملکرد لازمه حیات و پویایی و پیشرفت هر سازمانی است و هر سازمان برای ادامه حیات خود باید مراقبت مستمر، دقیق و آسیب‎شناسانه داشته باشد و این امر در دستگاه قضا با حساسیت بیشتری دنبال می‏شود.

معاون راهبردی قوه قضاییه یادآور شد: تمرکز ما بررسی کارایی و اثربخشی دستگاه قضا در استان‎ها است و اگر این امر محقق شود تا حدود زیادی به اهداف نظارتی دست خواهیم یافت.

وی خاطرنشان کرد: این نظارت‎ها در واقع نوعی بازخوردگیری از تصمیمات، سیاست‏ها و برنامه‏های مرکزی است و دادگستری‎ها صف عملیات‎های قضایی محسوب می‎شوند.

ذوالقدر تأکید کرد: این نظارت موثرترین نوع نظارت است چرا که در آن به گزارش‎های رسمی اکتفا نمی‏شود و مدیران به طور مستقیم در عرصه حاضر می‎شوند و این کمک بسیار موثری به رفع موانع و مشکلات موجود در دستگاه قضا است.

معاون راهبردی قوه قضاییه با تأکید بر فعالیت بیش از پیش ستاد مبارزه با جرایم خاص در استان بوشهر گفت: هدف از فعالیت این ستاد مبارزه با جرایمی است که احساسات عمومی را جریحه‎دار می‎کند و قضا باید در این زمینه سریع اقدام کند و این امر از حساسیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/66007/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول