اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضاییه:

نظام سلطه جهانی هرگز نمی‌تواند خط پیامبر را از بین ببرد

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضاییه گفت: نظام سلطه جهانی هرگز نمی‌تواند خط پیش گرفته پیامبر و خاندان آن حضرت را از بین ببرد.

نظام سلطه جهانی هرگز نمی‌تواند خط پیامبر را از بین ببرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) آمد تا انسان را در جایگاه واقعی خود قرار دهد و آن راه رسیدن به مکارم‌الاخلاق است، چیزی که ظالمان نمی‌خواهند بشر به آن دست پیدا کند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: از جهاتی دیگر نظام سلطه جهانی در طول تاریخ گاهی با خراب کردن قبر امام حسین(ع)، و زمانی دیگر با به شهادت رساندن زائران ائمه اطهار(ع) و غیره می‌خواهد مانع دست‌یابی به این رسالت پیامبر شوند.

وی اظهار کرد: اما بدانید این کلام حق، حق‌خواهی، عدالت‌خواهی، خداخواهی و عدالت‌دوستی در وجود همه انسان‌ها، وجود دارد و این سنت خداوند است که نور ماندگار بوده و به واسطه آن ظلم ریشه‌کن می‌شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: براساس همین سنت الهی است که امروز مرقد حضرت رقیه دردانه دختر ابا‌عبدالله(ع) قبله‌گاه عاشقان خدا شده و جایگاه سلطه‌گران، یزیدیان و معاویه‌ها برجای نمانده است و این سنت الهی همواره وجود داشته و حاکم خواهد ماند.

وی با اشاره به معنای مقوله کرامت اخلاقی پرداخت و ادامه داد: کرامت اخلاقی یعنی انسان امیر نفس بر جوارحش بوده و قلم و چشم و حرکتش را فقط برای رضای خدا ببیند و مغلوب شیاطین درونی و بیرونی نشود و از هیچ قدرت پوشالی نترسد و پیامبر آمد تا انسان را به این جایگاه برساند.

رئیسی تشریح کرد: به همین خاطر پیامبر(ص) نخستین مسلمان عالم و  نخستین تسلیم شده در برابر خداوند بود و قلبش آن‌چنان گنجایشی داشت که توانست ظرف قرآن قرار گیرد، قرآنی که بر اثر سنگینی و ثقل می‌فرمایند اگر بر کوه نازل می‌شد کوه از هم می‌پاشید.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول