اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی قوه قضاییه:

فرهنگ سازی نقش مهمی در کاهش جرایم دارد

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، توجه به فرهنگ سازی و اهمیت آموزش‌ها را در کاهش جرایم و تخلفات بزهکاری بسیار مؤثر خواند.

فرهنگ سازی نقش مهمی در کاهش جرایم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سید علیرضا صدرحسینی، ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی اندیشه‌های برتر قضایی در یزد اظهار داشت: برگزاری این جشنواره که در نوع خود بی‌نظیر است و برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی برگزار شده، فرصتی برای اقدامات جدی پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه ایده‌های قضات و کارکنان دستگاه قضایی راهکار کاهش جرم است، ادامه داد: در این جشنواره ایده‌ها و اندیشه‌هایی مطرح شده است که توجه به آنها و ارزش نهادن به این ایده‌ها می‌تواند در سطح کلان جامعه مؤثر واقع شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به تشکیل سازمان پیشگیری از وقوع جرم، بیان داشت: این سازمان می‌تواند گام‌های بیشتر و مؤثرتری در زمینه جلوگیری از جرایم در جامعه بر دارد که البته نیازمند همکاری و همراهی آحاد جامعه به ویژه قضات و کارکنان دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: عوامل درون سازمانی قوه قضاییه از جمله نیروهای انسانی در این قوه می‌توانند به دلیل ارتباط مؤثر و مستقیمی که با مردم در جامعه دارند، زمینه‌های کاهش جرم را فراهم کنند.

صدرحسینی همچنین با اشاره به لزوم تقویت تقوا در جامعه افزود: البته دین‌مداری مردم و تقوا پیشگی نیز نقش پررنگی دارد که لازم است روحانیت و طلاب ما نیز در این زمینه قوه قضائیه را یاری‌گر باشند.

وی افزود: در واقع تقوا ایجاد نیرویی برای جلوگیری از نابودی انسان و عامل مهمی برای پیشگیری از وقوع جرم است.

صدرحسینی استفاده از نهاد روحانیت را در موضوع پیشگیری از وقوع جرم حائز اهمیت دانست و بیان داشت: باید در این زمینه از وجود روحانیت و نفوذ کلام آنها در میان مردم حداکثر استفاده را کرد.

معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه با تاکید بر مقوله فرهنگ‌ سازی در جامعه گفت: بخش مهمی در مقوله پیشگیری از وقوع جرم اقدامات فرهنگی است، چرا که این روش تا اندازه زیادی منجر به کاهش زمینه‌های شکل‌گیری جرایم و تخلفات در جامعه می‌شود.

صدرحسینی ابراز امیدواری کرد: برگزاری نخستین جشنواره ملی اندیشه‌های برتر قضایی بتواند دارای ثمرات و برکات لازم در جلوگیری از وقوع جرایم و تحقق اهداف قوه قضاییه باشد.

انتهای پیام/2464/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول