اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضاییه:

برخی هنرمندان و سینماگران به گیشه‌گرایی روی آورده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضاییه گفت: برخی هنرمندان آثار هنری خود را هم‌تراز با رضایت هیئت داوران جشنواره‌ها و فروش بیش‌تر در گیشه‌ها می‌سازند.

برخی هنرمندان و سینماگران به گیشه‌گرایی روی آورده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در دومین روز از همایش فرهنگ و هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری که در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مقوله هنر بستری است که از دیرباز مورد توجه ادیان الهی و اولیاء خدا بوده به طوری ‌که هنرمند باید با استفاده از ارزش‌های دین مبین اسلام هنر دینی را در ابزار هنر پیاده کند و سپس آن را در جامعه منتقل کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در قرآن کتاب آسمانی مسلمانان آمده است انسان دو آفرینش دارد که یکی از آن جسم و دیگری عقل است به طوری که همین زمینه در مورد هنرمند تلقی می‌شود، چرا که در ذات هنرمند تعهد و مسئولیت در برابر خدا و مردم نهادینه شده و هنرمند باید همواره با توجه به این دو عنصر آثار هنری خود را بروز دهد.

وی گیشه‌گرایی و جشنواره‌گرایی بودن بعضی هنرها را از دیگر مصادیق هنر ذکر و خاطرنشان کرد:‌ برخی هنرمندان آثار هنری خود را هم‌تراز و با ذائقه هیئت داوران جشنواره‌ها تولید می‌کنند و برخی دیگر به راحتی جدا از اینکه دقتی به ارزش اثر خود بکنند فقط به فکر گیشه و درآمد حاصل از آن فیلم هستند که این موضوع از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر گفته‌های مقام معظم رهبری در بستر هنر، ادامه داد: هنرمند در بُعد اول باید اخلاق دینی داشته باشد چرا که همان در وجود اوست که آرمان‌ها و ارزش‌های انسان و خداوند را برای مردم بیان و تفهیم می‌کند.

رئیسی عنوان کرد: مقام معظم رهبری تعبیر زیبایی در دستگاه هنر دارند که می‌فرمایند، هنر یک عطیه الهی است و همین مقام است که آن را ارزشمند کرده است و هنرمند با این دید باید مسئولیت آن را حفظ کرده و حد و مرزها را نگه دارد.

معاون اول قوه قضاییه تأکید کرد: توجه به موضوع انقلاب بزرگ اسلامی ایران بسیار در جوامع هنرمندان ما کم بوده است به طوری که توقع مردم از هنرمندان این است که با تصویر کشیدن رشادت‌ها و ایثارگری‌های آحاد ملت ایران هم‌چون حماسه هشت سال دفاع مقدس در مقابل هجمه تهاجم فرهنگی با قدرت به تصویر بکشند و آثار دینی را در قالب هنری پیاده کنند که نمونه‌اش ساخت سریال‌های فاخر از درون کتب‌های عالیه و هم‌چنین قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: در دسته هنر دو جزء مخرب و غیر ارزشی وجود دارد و آن مانند مواد مخدری است که به جامعه آسیب می‌زند که در مقابل این هنرهای نوظهور مسئولان نظام نباید به راحتی از کنار آنها بگذرند و باید آنها را ممیزی دقیق کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول