اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی همدان:

مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی است.

مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، معصومه معصومیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان 143 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که از این تعداد 73 هزار نفر دانش‌آموز پسر و 70 هزار دانش‌آموز دختر هستند.

وی با اشاره به دو نوع کلاس مستقل و کلاس هم پایه تصریح کرد: در حال حاضر در استان همدان 820 کلاس مستقل در پایه ششم و یک هزار و 300 کلاس هم‌پایه را داریم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: در سال جاری و آغاز تحول بنیادین یک هزار و 300 معلم ابتدایی را نیاز داشتیم که در این راستا ما 2 هزار معلم را در کارگاه‌های مختلف آموزش دادیم تا کمبود نیرو در سال تحصیلی جدید نداشته باشیم.

معصومیان به فضای آموزشی اشاره و عنوان کرد: تاکنون سعی کردیم از تمام فضاهای خالی برای رفع نیاز آموزش ابتدایی استفاده کنیم اما کمبود فضای آموزشی در آموزش ابتدایی به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 107 کلاس درس در دوره ابتدایی داشتیم که تعداد کلاس‌ها در کنار اجرای پایه ششم ابتدایی 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان تأکید کرد: در مناطقی مانند شهرک مدنی؛ شهرک شهید بهشتی و حاشیه شهر که مسکن مهر ساخته می‌شود هیچ تعریفی برای فضای آموزشی دانش‌آموزان نشده و به همین دلیل ما در این مناطق با تراکم دانش‌آموزان در کلاس و یا شیفت‌های چرخشی در این مناطق روبرو هستیم.

معصومیان به تراکم 28 نفری دانش‌آموزان در کلاس درس کشور اشاره و تصریح کرد: تراکم کلاسی در دوره ابتدایی استان همدان نیز 21 نفر است با این تفاوت که در بعضی از نقاط روستایی ما برای یک دانش‌آموز نیز معلم می‌فرستیم.

وی با تأکید بر نیاز آموزش و پرورش به ایجاد دانشگاه فرهنگیان اذعان کرد: از بزرگترین نیازهای آموزش و پرورش و آموزش ابتدایی ایجاد دانشگاه فرهنگیان بود که بسیار به موقع بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: با فراخوان دانشگاه فرهنگیان که 70 درصد پذیرش را از آقایان را داشت این حالت متوازن شده و مشکلی در خصوص تأمین معلمان آقا برای دانش‌آموزان پسر نداریم.

وی افزود: شعار آموزش و پرورش این است که یک دانش‌آموز خارج از آموزش نیز زیاد است و ما سعی کردیم در مناطقی که با درصد بی‌سوادی روبرو هستیم با مراجعه خانه به خانه مدیران 124 نفر را شناسایی و آموزش دهیم.

معصومیان در خصوص کمبود نیرو بیان داشت: در دوره آموزش ابتدایی کمبود نیرو نداریم و هیچ مشکلی در این خصوص در دوره ابتدایی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در سال جاری برای 8 هزار و 238 نفر از معلمان کارگاه‌های آموزش ابتدایی را تعریف کردیم که تاکنون 4 هزار و 200 نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند که مابقی نیز تا پایان سال آموزش می‌بینند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در پایان سخنانش گفت: از وظایف مهم و در خور توجه آموزش ابتدایی نظارت در کلاس و تدریس معلمان است که این نظارت نتیجه برنامه‌ریزی کارشناسان و مسئولان و نقاط ضعف و قوت را در هر مرحله نشان می‌دهد.

انتهای پیام/89007/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول