اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش قم عنوان کرد

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد عرصه اقدام‌پژوهی‌ شود

خبرگزاری فارس: رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش قم خواستار بررسی کردن سند تحول بنیادین آموزش در عرصه اقدام‌پژوهی‌ شد.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد عرصه اقدام‌پژوهی‌ شود

معصوم هاشم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فراخوان جدیدی که در موضوعات پژوهشی در دست اقدام است، اظهار داشت: این فراخوان که به زودی به مدارس ارسال می‌شود فراخوان اقدام‌پژوهی با رویکرد سند تحول آموزش و پرورش است که معلمان و اعضای کادر مدارس می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: انتظاراتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد به روش اقدام‌پژوهی نقد و بررسی شده و راهکارهای اجرای آن ارائه می‌شود.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقدام‌پژوهی باید بتواند بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کند، خاطرنشان کرد: فرهنگیان باید تلاش کنند در اقدام‌پژوهی خود مسائل بنیادین آموزش و پرورش را بررسی کرده و برای آن راهکارهایی ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این فراخوان تمام معلمان و مدیران مسائل مرتبط با وظایف خود را با رویکرد اقدام‌پژوهی بررسی می‌کنند.

هاشم‌زاده بیان داشت: فراخوان دیگری که در روزهای اخیر برای امر پژوهش در آموزش و پرورش اعلام شده، ویژه کارکنان اداری آموزش و پرورش است تا مسائل اداری خود را به روش اقدام‌پژوهی مورد بررسی قرار دهند.

*تولید ملی؛ محور پژوهش‌ها در آموزش و پرورش

وی گفت: فاز دیگر این فراخوان پژوهش در عمل است که در آن شعار سال یعنی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محور قرار گرفته است.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه برنامه شانزدهم معلم پژوهنده امسال با رویکرد جدیدی دنبال می‌شود اضافه کرد: معلمان باید فرم‌های نظارت را برای شرکت در این برنامه تکمیل کرده و به ادارات ارسال کنند.

هاشم‌زاده با اشاره به تفاوت‌هایی که در شیوه اقدام‌پژوهی در سال جاری نسبت به سال گذشته وجود دارد، ابراز کرد: علاوه بر تغییرات در شیوه نظارت و ساختار اقدام‌پژوهی، پرداختن به اولویت‌های پژوهشی امسال بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

*برگزاری جلسات پژوهشی با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات فرهنگیان ابراز داشت: در این مرکز به طور مستمر آموزش‌های لازم برای اقدام‌پژوهی به فرهنگیان ارائه می‌شود.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش قم با اشاره به برگزاری سلسله جلسات علمی و پژوهشی در مرکز تحقیقات فرهنگیان گفت: یکی از مهم‌ترین این نشست‌ها که مورد استقبال همکاران قرار گرفته، جلسات علمی پژوهشی با موضوع مبانی تربیت اسلامی است که توسط یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با رویکرد جدید ارائه می‌شود.

وی افزود: شرکت در این جلسات موجب ارتقای دانسته‌های فرهنگیان در حوزه معارف اسلامی می‌شود و بر نحوه عملکرد آنان در کلاس درس تأثیر مستقیم خواهد داشت.

انتهای پیام/78006/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول