اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیردفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

بازنگری ضوابط بافت تاریخی شهر زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ضوابط بافت تاریخی شهر زنجان بازنگری می‌شود.

بازنگری ضوابط بافت تاریخی شهر زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: شهر زنجان یک محدوده تاریخی دارد.

وی با اشاره به اینکه محدوده تاریخی شهر زنجان از سمت شرق شامل خیابان سعدی جنوبی، از سمت شمال خیابان امام خمینی (ره)، از سمت جنوب خیابان خیام و از سمت غرب خیابان امیرکبیر می‌شود، خاطرنشان کرد: این محدوده تاریخی معروف به بافت تاریخی زنجان یا شیت بازار است.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه داخل بافت تاریخی شهر زنجان ابنیه‌ها و آثار تاریخی زیادی وجود دارد، اضافه کرد: از جمله این آثار تاریخی شامل مساجد، بازار، سراها و کاروانسراها، حمام تاریخی و محلات می‌شود.

*ضوابط ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر زنجان

وی با اشاره به اینکه محدوده تاریخی شهر زنجان ضوابطی برای ساخت و ساز دارد، تصریح کرد: ساخت و ساز در این بافت تاریخی شهر توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نظارت و مدیریت می‌شود.

ارجمند با تاکید بر اینکه با توجه به نیاز مردم شهر زنجان، یک نگاه دوباره‌ای به ضوابط بافت تاریخی شهر صورت گرفته است، ادامه داد: با همکاری شهرداری زنجان اقدام به بازنگری در ضوابط بافت تاریخی شهر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بازنگری ضوابط بافت تاریخی شهر زنجان وضعیت موجود این بافت مورد مطالعه قرار می‌گیرد، یادآور شد: نقاط قوت و ضعف نیز تحلیل می‌شود.

*نوشتن طرح تفصیلی برای بافت تاریخی زنجان

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه طرح تفصیلی برای بافت تاریخی شهر زنجان نوشته می‌شود، خاطرنشان شد: ضوابط و مقررات ساخت و ساز در این بافت از نو تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه بازنگری در ضوابط بافت تاریخی شهر زنجان برای ساکنان این منطقه اتفاق خوبی محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهروندان در این حوزه شاهد به‌روز رسانی ضوابط و مقررات این محدوده می‌شوند.

انتهای پیام/73006/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول