اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه سال جاری صورت گرفت

دستگیری 12 نفر متجاوز به میراث فرهنگی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از دستگیری 12 نفر متخلف این حوزه در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

دستگیری 12 نفر متجاوز به میراث فرهنگی در قم

علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: این بخش اقدامات لازم به منظور تأمین و حفظ امنیت موزه‌ها، گنجینه‌ها، بناها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت ورود و خروج اشیا، اموال تاریخی و فرهنگی و انجام اقدامات حفاظتی در حوزه استحفاظی بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده را کنترل می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرائم میراث فرهنگی و گردشگران(داخلی و خارجی)، کشف جرم و دستگیری متهمان و مجرمان از قانون و تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی در حوزه استحفاظی را از دیگر وظایف یگان حفاظت ذکر کرد.

وی ادامه داد: یگان حفاظت میراث فرهنگی با استفاده‌کنندگان و فروشندگان تجهیزات غیر مجاز که در راستای تخریب یا سوء استفاده از آثار تاریخی فعالیت می‌کنند برخورد قانونی کرده و اینگونه تجهیزات را ضبط و توقیف می‌کند.

ارجمندی عنوان داشت: نیروهای گشت یگان از آثار و تپه‌های باستانی بازدید و حفاظت می‌کنند.

*سرکشی از 40 هزار اثر حوزه میراث فرهنگی

وی با اشاره به فعالیت یگان حفاظت در 9 ماهه نخست سال جاری گفت: در سال جاری به 40 هزار و 675 اثر سرکشی شد که این میزان نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: 12 نفر در خصوص تخلف در حوزه میراث فرهنگی در 9 ماهه نخست امسال توسط ناجا و یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند ولی تعداد متخلفان این حوزه در سال گذشته 16 نفر بود.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول