اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی در شهرهای ساحلی گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: به زودی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان‌های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان ایجاد می‌شود.

ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی در شهرهای ساحلی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی طی نشستی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی سواحل استان گلستان، در کارگروه گردشگری استان ارائه خواهد شد اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه گردشگری در سواحل استان گلستان از برنامه‎های توسعه صنعت گردشگری در این استان است، بهره‎مندی از ظرفیت‎های مناسب گردشگری این سواحل ضرورت دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این استان بیش از 80 کیلومتر ساحل دریایی وجود دارد تصریح کرد: اجرای پروژه‎های سرمایه‎گذاری در زون‎های ساحلی به تنوع‎بخشی خدمات و فعال‎سازی گردشگری دریایی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

عباسی بیان داشت: در این نشست در راستای ایجاد موزه صید و صیادی مقرر شد، ساختمانی توسط شهرداری بندرگز تحویل میراث فرهنگی استان شود تا در خصوص ایجاد این موزه اقدامات لازم به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان‎های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان ایجاد خواهد شد، ادامه داد: مقرر شده شهرداری و شورای شهر بندرگز ساختمانی را برای آموزش‎های صنایع‌دستی به این اداره کل تحویل دهند، تا نسبت به آموزش علاقمندان و هنرجویان رشته‎های صنایع‌دستی در این شهرستان اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده شهرداری شهرستان بندرترکمن در خصوص امکان اجرای عملیات اجرایی زیرساخت‎های گردشگری در جزیره آشوراده بررسی و اقدام لازم را به عمل آورد.

این مسئول با اشاره به ضرورت تکمیل عملیات اجرایی زیرساخت‎های توسعه گردشگری در این شهرهای ساحلی متذکر شد: در نظر گرفتن سایت‎های جدید برای توسعه گردشگری در سواحل استان و تکمیل زیرساخت‎های موجود زمینه را برای حضور هرچه بیشتر گردشگران و بهره‎برداری مفید از این قابلیت‎ها فراهم خواهد آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار امیدواری کرد با ساماندهی زیرساخت‎های توسعه گردشگری در شهرهای ساحلی این استان، گام‎های ارزنده‎ای برای توسعه صنعت گردشگری و درآمدزایی در این مناطق گردشگری مهم برداشته شود.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول